Hoi,
ik heb jullie advies nodig omdat ik een probleempje heb met mijn kat van 9 jaar die last heeft van chronische tandvleesontsteking. Hij weigert brokjes te eten, zelfs als ze natgemaakt zijn, en natvoer is blijkbaar nog steeds te hard naar zijn smaak. We geven hem malse brokjes van Felix, maar hij likt alleen de gelei op. Als hij probeert te eten, slaakt hij een kreet van de pijn en laat hij het liggen. Die gelei is natuurlijk niet echt voedzaam, dus hij bedelt de hele dag om eten maar weigert vervolgens alles wat we hem geven. Het enige wat nog lukt is een rauw ei, maar ik besef ook wel dat dat niet genoeg is voor hem...
Ik heb net geprobeerd hem een omelet te geven, maar tenzij die in piepkleine stukjes is gesneden, is het nog steeds te hard voor hem.
Als we hem medicijnen geven (een pipetje één keer per dag gedurende een week), gaat het meteen veel beter. Maar zodra de week voorbij is en we stoppen met de medicatie, komt de ontsteking weer terug...
Het doet me echt pijn om te zien dat hij honger heeft, maar alles weigert wat we hem voorzetten, behalve die eieren.
Hebben jullie ideeën voor voer dat hij gewoon kan oplikken en waar alles in zit wat hij nodig heeft om geen tekorten te krijgen en geen honger meer te hebben?
Bedankt voor het meedenken!