Hoi!
Ik kom even om advies vragen, want sinds een week hebben een moederpoes en haar 3 kittens van zo'n 2 à 3 maanden oud hun intrek bij ons genomen... Ik heb het misschien niet handig aangepakt, maar ze hadden zo'n honger dat ik ze eten heb gegeven. Omdat ze het ook ijskoud hadden, heb ik een doos in mijn garage in de tuin gezet.
Ik heb inmiddels de eigenaresse van de poes gevonden. Ze vertelde dat de moeder de kittens ongeveer 15 dagen na de bevalling had meegenomen uit haar eigen garage en sindsdien maakte ze zich zorgen omdat ze haar niet meer had gezien. Er waren oorspronkelijk 6 kittens en ze denkt dat een ander dier ze heeft aangevallen, wat de reden was voor haar vertrek uit de garage. Daarna begreep ik dat een andere buurman voor ze heeft gezorgd, maar hij kreeg onlangs gezondheidsproblemen, waardoor de katten uiteindelijk in mijn tuin zijn beland!
De moederpoes is halfwild maar laat zich wel benaderen, maar de kleintjes zijn echt te schuw – ze verzorgt ze heel goed, maar als ik haar observeer, heb ik het idee dat ze moeite heeft met plassen. Ik heb de eigenaresse al gewaarschuwd voor het risico op blaasgruis en dat ze haar snel moet laten behandelen.
Kortom, ze vindt het prima om de kittens weg te geven, maar hoe vang ik ze in vredesnaam????
Alvast bedankt voor je tips!
Tot snel