Hoe krijg ik een knuffelig kitten?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Je hebt echte knuffelkatten en anderen weer niet. Dat is gewoon hun karakter 🙂
Pilume: Er is niets vreemds aan hoor. Sommige katten zijn echte plakkerds, terwijl anderen juist heel onafhankelijk zijn. Dat hangt gewoon van hun karakter af.
Mijn Zoé heeft ook zo'n onafhankelijk karakter. Als je haar benadert en je hand uitsteekt om haar te aaien, lijkt het wel alsof ze zich aangevallen voelt en loopt ze weg, omdat ze geen zin heeft om aangeraakt te worden (ze komt bij een stichting vandaan waar ze met 3 maanden terechtkwam, maar we weten niet of ze vroeger is mishandeld). Zelfs met mijn twee andere katten heeft ze niet veel interactie; ze is echt de eenling van de groep. Maar op sommige momenten komt ze zelf om aandacht vragen. Dan komt ze op schoot zitten, spinnen en tegen me aan wrijven – dat is echt haar avondritueeltje. En als ze er genoeg van heeft, staat ze op en loopt ze weg, zo van: "Nou, je hebt je knuffels gehad, ik ben er weer vandoor". Maar ze is nooit agressief geweest (behalve tegen Lucky toen hij net kwam, wat heel normaal is).
Daarnaast heb ik Meryl, dat is echt een enorme knuffelkont. Ze volgt ons overal en vraagt steeds om aandacht. Terwijl ze in het begin juist heel agressief was (ze is bij ons terechtgekomen nadat ze was achtergelaten, ze begreep helemaal niet wat er gebeurde). Ze blaast en gromt als ze ergens niet van gediend is.
Dus of een kat aanhankelijk is of niet, heeft niets te maken met agressiviteit; het is gewoon een kwestie van persoonlijkheid.
Hoi Aradalwenn, oh je reactie stelt me echt gerust! Mijn kleine poesje is 3,5 maand oud en ze is een beetje een wildebras, wat haar niet tegenhoudt om, wanneer ze daar zin in heeft, om knuffels te komen vragen. Er werd me verteld dat het niet normaal was en dat ze eigenlijk om aandacht en aaitjes zou moeten vragen zodra ze me ziet binnenkomen, maar ze lijkt van nature zo te zijn, of ze zit in ieder geval in een speelse fase. Mensen zeggen me dat ze later een agressieve kat zal worden, maar we hebben haar de grenzen geleerd; ze bijt wel eens zachtjes, maar ze begrijpt tot waar ze kan gaan. Als ze iets niet wil, laat ze dat gewoon merken zonder agressie, ze loopt dan gewoon weg. Je stelt me echt gerust!
Hoi,
Of een kat wel of niet knuffelig is, is echt een karaktertrek. Het is een dier, een levend wezen, en geen knuffelbeer of speelgoed. Sommige katten houden er gewoon niet van om geknuffeld of opgetild te worden, zo is het nu eenmaal. Zou jij het fijn vinden als iemand die veel groter is dan jij je de hele tijd knuffelt wanneer het diegene uitkomt, zonder zich af te vragen of jij daar wel zin in hebt?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben Chipie verloren, een super knuffelige poes. Ik heb nu nog drie poezen over, maar die zijn een stuk minder knuffelig. Ik snap er niets van. Als je een oplossing hebt, of liever nog een goed advies, dan hoor ik het heel graag!!!
Ze is 3 maanden oud en ze is hier nu bijna 2 weken.
Toch heb ik vrienden die net een kitten hebben gekregen die heel erg knuffelig is.
Hoi,
Het is heel normaal hoor, een kitten speelt nu eenmaal... Als je een rustig en knuffelig dier wilt, kun je beter voor een volwassen kat gaan (en zelfs die hebben hun speelkwartiertjes nodig).
Er zijn in jouw geval niet zo veel andere opties: speel gewoon met je kitten en laat hem lekker naar je toe komen. Hij laat je vanzelf wel merken wanneer hij zin heeft in een knuffel.
(trouwens, hoe oud is hij? En op welke leeftijd is hij gespeend?)
7 reacties van 7