Hoe kom je eroverheen als je je eigen kat hebt overreden?

M
Mel08 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

In juli hebben we een kitten in huis genomen, een paar dagen voor onze bruiloft. Ze was er slecht aan toe: uitgehongerd en zat onder de vlooien en teken. Na wat rondvragen bleek dat ze al weken door het dorp zwierf. We besloten haar te houden, hebben haar ontvlooid, te eten gegeven... toen verslechterde haar toestand en verloor ze bloed. Op een ochtend vonden we een dood kitten. Meteen naar de dierenarts; het kitten van 6 maanden bleek drachtig te zijn en had een zware baarmoederontsteking. De dierenarts heeft haar baarmoeder volledig verwijderd. Ze herstelde langzaam. Daarna werd ze nog behandeld voor een ernstige oormijt. Uiteindelijk kwam alles weer goed en knapte ze helemaal op.

En gisteren kwam ik met de kinderen terug van school. Ik zie mijn eerste kat, rijd voorzichtig, en mijn oudste zoon stapt uit de auto en zegt dat hij schrikt van de kat. Ik stap zelf uit en ontdek de verschrikking!

Mijn kat ligt op de grond met bloed bij haar kopje, maar er zijn geen zichtbare sporen van overrijden. Ze lijkt gewoon te liggen, maar is levenloos! Ik heb haar niet aan zien komen en heb niets gevoeld! Ze was zo vol leven, een echte vechter. We hebben samen met haar geknokt om haar te redden en net op het moment dat alles goed ging, ze weer op gewicht was, mooi werd en weer zin in het leven kreeg... ontneem ik haar het leven... Ik voel me vreselijk schuldig. Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Jessicat
    Jessicat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn oom had een keer een nestje kittens van zijn oude kat.

Ze renden door het hele huis en eentje kwam op het ongelukkige idee om op de trap een dutje te gaan doen... Mijn oom liep de trap af met zijn kleindochter (een baby) in zijn armen... Hij stapte op het katje, maar kon zijn voet niet op tijd terugtrekken omdat hij anders zijn evenwicht zou verliezen en met de kleine in zijn armen van de trap zou denderen.

Zo heeft hij dus per ongeluk een kitten doodgetrapt... Het heeft maanden geduurd en hij is uiteindelijk aan de bromazepam (rustgevende medicatie) gegaan omdat hij zich zo schuldig voelde, gevoelig als hij is. Hij heeft het inmiddels wel een plekje gegeven, maar hij voelt zich nog steeds schuldig.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, zeg ik altijd maar; het gebeurt helaas vaker. Jezelf de schuld geven brengt de kat niet terug, je hebt het niet expres gedaan... Geef je andere kat (ik begreep dat je er twee had?) het mooiste leven mogelijk, en probeer hem voortaan liever niet meer naar buiten te laten op het moment dat je de auto pakt, voor de zekerheid...

Veel sterkte 😔

Vertaald Frans
    Mandy1
    Mandy1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik wilde een bericht bewerken, maar het lukte me niet!

Vertaald Frans
    Mandy1
    Rapporteren

Dat is ook altijd waar ik zo bang voor ben! Het is niet jouw schuld, heel veel sterkte! Het is helaas soms het tragische lot van onze kleine viervoeters.

Vertaald Frans
    Mandy1
    Rapporteren

Dat is ook altijd waar ik zo bang voor ben!

Sterkte, het is echt niet jouw schuld... het is het lot, en dat is soms gewoon heel tragisch!

Ik denk aan dit kleine kereltje!

Vertaald Frans
    Jbilna
    Jbilna Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sterkte!

Het is onze buurvrouw ook overkomen, ze heeft er veel om gehuild!

Dit soort dingen kunnen gebeuren. Ook al is het vreselijk, voel je niet zo schuldig. Je hebt niet overal controle over.

Sterkte

Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!