Hoe haal je een haartje uit het oog van je kat?

C
Caitlinebbc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Zoals de titel al zegt, heeft mijn katje een haartje in zijn oog. Ik ben nu al drie dagen aan het proberen om het weg te krijgen met fysiologisch zout en een gaasje. Soms zie ik het even niet meer, maar dan heeft mijn kat er ineens weer last van en begint het oogje een beetje te tranen. Omdat hij aan zijn andere oog al een oogzweer (ulcus) heeft, maak ik me best een beetje zorgen over dat haartje in zijn andere oog.

Is het mogelijk dat zo'n haartje blijft zitten en niet vanzelf weggaat? Moet ik hiervoor naar de dierenarts? Of gaat het uiteindelijk wel weg als ik blijf spoelen met fysiologisch zout? Alvast bedankt voor jullie reacties 😌

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Caitlinebbc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er wat fysiologisch zout in gedaan en ik zie het haartje niet meer; of het zit nu ergens verstopt, of het is eruit gegaan toen ik het vannacht probeerde te verwijderen.. Ik hou zijn oogje goed in de gaten, zeker omdat de kleine man aan zijn andere oog al een tijdje een zweer heeft die we proberen te behandelen... Bedankt voor jullie tips!
    Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik zou een paar druppels fysiologisch zout tegelijk in het oogje doen... maar liever geen zoutoplossing voor mensen (de pH-waarde is anders)... om het haartje als het ware 'weg te spoelen'. Daarna veeg je het schoon nadat je het oogje even dicht hebt gehouden... let op: gebruik geen gaasjes die kunnen pluizen. Watjes kunnen namelijk pluisjes achterlaten.

Als het na een paar dagen niet over is, kun je het beste even naar de dierenarts gaan.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Let erop dat dat haartje het oog niet irriteert of beschadigt.

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!