Hij trekt aan zijn hechtingen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Zoals sommigen van jullie weten, is mijn Garfield van 3,5 jaar oud op 7 februari aan zijn buik geopereerd.

Donderdagmiddag moeten de hechtingen eruit en ik merkte vanochtend dat hij ze er met zijn tanden probeert uit te trekken. Als ik hem dat zie doen, probeer ik hem af te leiden, maar dat werkt niet echt. Ik snap wel dat het irriteert, maar ik weet niet hoe ik hem die laatste 48 uur nog door moet helpen.

Het gaat om losse hechtingen en de dierenarts vond het niet nodig om hem een kraag om te doen.

Hebben jullie tips?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Ja, ik had ook alleen dit bedacht om te voorkomen dat Kiara aan haar verband zou zitten, en eerlijk gezegd werkt het best goed. De sok moet alleen niet te los zitten, want anders glijdt hij makkelijk af :) En als je dit wilt doen, vergeet dan niet om voor de zekerheid toch een gaasje op het litteken te leggen, zodat de sok niet in de hechtingen blijft haken. Maar goed, zelfs zonder gaasje denk ik niet dat het echt blijft haken hoor, het is gewoon voor de zekerheid :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat is een goed idee, ik ga het proberen, bedankt

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Je kat zal er snel genoeg achter komen dat het pijn doet als hij eraan trekt, dus dan stopt hij er vanzelf wel mee.

En als je echt niet wilt dat hij aan het litteken zit, kun je hem een sok aandoen.

Kijk, zo ongeveer:

En om te voorkomen dat de sok direct het litteken raakt, moet je er een steriel gaasje tussen leggen.

Ik heb dit zelf ook voor Kiara gedaan na haar sterilisatie, omdat ze steeds de pleister eraf trok.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ik heb gebeld, de assistente vertelde me dat ze de hele middag spreekuur heeft en me terugbelt "zodra ze een gaatje heeft". Maar goed, ik wil 'm graag kunnen helpen voor het geval de dierenarts me vergeet.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Nou, bel voor de zekerheid gewoon even je dierenarts om het na te vragen, maar volgens mij stopt hij er wel mee als hij merkt dat te hard trekken hem pijn doet.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, zoals hij gehecht is, gaat hij ze er echt niet uitkrijgen, hij doet zichzelf alleen maar pijn. Ik plaats een foto om je een idee te geven van de hechting.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik denk dat je gewoon even de dierenarts moet bellen om te vragen of het kwaad kan als hij de hechtingen eruit haalt, of dat het geen enkel risico vormt omdat het al genezen is.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!