Het 'krabbenloopje' bij katten
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Klopt helemaal, katten communiceren onderling met hun staart.
Dus de staart opzij betekent "Pas op, ik ga aanvallen!"?
Als ze enthousiast zijn, zwiepen ze met hun staart. Zie het maar als een soort code tussen hen; de andere kat begrijpt dan heel goed tot hoever hij kan gaan zonder een tik of een haal te krijgen.
Ja, maar voor die kleintjes helpt het om zijwaarts te lopen als een krab en zo indruk te maken op hun soortgenoten.
En bij volwassenen is het om zich voor te bereiden op het opzetten van een hoge rug; zichzelf groter maken om indruk te maken.
Tja, je moet ook echt alles zelf doen hè.
Ah oké Jocya, zou die staart opzij dus voor dat krabbengangetje zorgen? Maar volwassen katten houden hun staart soms ook opzij (ik heb het Félia weleens zien doen), en die lopen toch ook niet als een krab... Mysterieus!
Welnee pfff, ze hebben alleen maar met de draad gespeeld, en de kleine Gatsby heeft de boel op stelten gezet in de strijkmand! Je kunt ook echt niet op je katten rekenen om een handje te helpen in het huishouden, pfff...
Zo kunnen ze zijwaarts lopen als een krab en zich groter maken om indruk te maken op hun soortgenoten
euquinorev je katten zijn echt top, zijn ze al klaar met het strijkwerk?
Dikke kus voor de twee lieverds
Ja hoor Silvana, het doet inderdaad echt aan kleine krabbetjes denken, een krab loopt ook opzij :)
Bedankt namens hen Anaisyl en Mure :) En ze vinden het zo heerlijk om op de foto te gaan dat ik me afvraag of ze niet stiekem weten hoe knap ze zijn ;)
Ja, inderdaad, een hoge rug opzetten is een teken van intimidatie; maar dat zijwaartse loopje, is dat alleen voor kittens? Ik geloof niet dat volwassen katten dat doen. Maar of het nu een kitten of een volwassen kat is, ik vraag me echt af wat het betekent als ze hun staart zo opzij houden.
Dat geloof ik graag Mure, ze op zulke momenten op de foto zetten is echt mission impossible!
Ik weet het niet, maar ik lig echt dubbel als ze dat doen, het is echt te grappig!!
En ik ben blij om te zien dat ik niet de enige ben die "de krab" zegt :))