Het 'krabbenloopje' bij katten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Oké, dit is misschien geen super belangrijke levensvraag, maar weet iemand waarom kittens, als ze helemaal druk zijn, met een bolle rug en in dat 'krabbenloopje', hun staart zo opzij houden? Dat doen volwassen katten trouwens ook; het viel me op dat Félia haar staart ook opzij houdt als ze met haar broertje speelt en ze achter elkaar aan jagen, zelfs als ze niet zijwaarts loopt.

Nou, komt dat strijkijzer nog? We hebben niet de hele avond!

Het 'krabbenloopje' bij katten

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Klopt helemaal, katten communiceren onderling met hun staart.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dus de staart opzij betekent "Pas op, ik ga aanvallen!"?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als ze enthousiast zijn, zwiepen ze met hun staart. Zie het maar als een soort code tussen hen; de andere kat begrijpt dan heel goed tot hoever hij kan gaan zonder een tik of een haal te krijgen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Mwah, ik ben nog niet echt overtuigd en ik heb nog steeds geen verklaring voor die staart opzij... Denk je dat ze daardoor zo'n 'krabbengang' kunnen doen? Maar waarom houden volwassen dieren, die niet meer zo lopen, hun staart dan nog steeds opzij als ze enthousiast zijn? Sorry, maar ik snap de link niet tussen dat zijwaarts lopen en/of die bolle rug, en die staart opzij, vooral omdat het niet eens allemaal tegelijk gebeurt.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, maar voor die kleintjes helpt het om zijwaarts te lopen als een krab en zo indruk te maken op hun soortgenoten.

En bij volwassenen is het om zich voor te bereiden op het opzetten van een hoge rug; zichzelf groter maken om indruk te maken.

Tja, je moet ook echt alles zelf doen hè.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah oké Jocya, zou die staart opzij dus voor dat krabbengangetje zorgen? Maar volwassen katten houden hun staart soms ook opzij (ik heb het Félia weleens zien doen), en die lopen toch ook niet als een krab... Mysterieus!

Welnee pfff, ze hebben alleen maar met de draad gespeeld, en de kleine Gatsby heeft de boel op stelten gezet in de strijkmand! Je kunt ook echt niet op je katten rekenen om een handje te helpen in het huishouden, pfff...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zo kunnen ze zijwaarts lopen als een krab en zich groter maken om indruk te maken op hun soortgenoten

euquinorev je katten zijn echt top, zijn ze al klaar met het strijkwerk?

Dikke kus voor de twee lieverds

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja hoor Silvana, het doet inderdaad echt aan kleine krabbetjes denken, een krab loopt ook opzij :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt namens hen Anaisyl en Mure :) En ze vinden het zo heerlijk om op de foto te gaan dat ik me afvraag of ze niet stiekem weten hoe knap ze zijn ;)

Ja, inderdaad, een hoge rug opzetten is een teken van intimidatie; maar dat zijwaartse loopje, is dat alleen voor kittens? Ik geloof niet dat volwassen katten dat doen. Maar of het nu een kitten of een volwassen kat is, ik vraag me echt af wat het betekent als ze hun staart zo opzij houden.

Dat geloof ik graag Mure, ze op zulke momenten op de foto zetten is echt mission impossible!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik weet het niet, maar ik lig echt dubbel als ze dat doen, het is echt te grappig!!

En ik ben blij om te zien dat ik niet de enige ben die "de krab" zegt :))

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!