Help!!! Mijn kat plast 's nachts op de grond

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Zoals de titel al zegt, heb ik een kat van 4 jaar die 's nachts altijd op dezelfde plek plast. We kunnen blijven boenen, maar ze blijft het doen. Haar kattenbak is altijd schoon; zelfs als ik de bak net heb verschoond, doet ze het de nacht erna alsnog.

Ze heeft deze gewoonte al sinds we haar hebben, dus echt al vanaf dat ze een kitten was.

We hebben nog een andere kat van 6 jaar en dat gaat prima samen.

We weten echt niet meer wat we moeten doen. Waarom doet ze dit alleen 's nachts? En waarom elke nacht? We sluiten haar niet op, ze heeft 's nachts gewoon toegang tot het hele appartement.

Als iemand ons kan helpen graag, want elke ochtend is het weer hetzelfde drama. Met onze kleine van 2 jaar erbij is het nu helemaal lastig, hij kan niet eens rustig rondlopen zonder dat we bang zijn dat hij erin stapt.

Ik denk dat als ze een medisch probleem zou hebben of gestrest zou zijn, ze het overdag ook wel zou doen en niet alleen 's nachts. Kortom: veel vragen, maar geen antwoorden.

Alvast bedankt aan iedereen die de tijd neemt om te reageren.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Cynkyl Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, ik weet dat het al een tijdje geleden is, maar ik zit met precies hetzelfde probleem. Een poes van 4 jaar die elke nacht op dezelfde plek plast (in de keuken). Ze is gesteriliseerd en ik heb al geprobeerd om haar kattenbak op die plek te zetten, maar toen ging ze gewoon ergens anders plassen 😩.

Het is echt super frustrerend.

Ik heb dit allemaal al geprobeerd:

* Urineonderzoek -> niks gevonden

* Echo van de nieren -> niks gevonden

* XXL kattenbak gekocht -> geen resultaat

* Bewegingsmelders geïnstalleerd voor het geval dat mevrouw bang is in het donker 😅 -> hielp voor geen meter

Kortom, behalve yogalessen voor mezelf heb ik de gouden tip nog niet gevonden 🙄😽

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als ze 's nachts altijd op dezelfde plek plast, heb je dan al eens geprobeerd om daar een kattenbak neer te zetten?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Misschien komt het door de angst om 's nachts alleen te zijn.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Sorry dat ik dit moet zeggen, maar beide katten zijn gecastreerd en plassen nog steeds. Het is een nare gewoonte of uit wraak omdat ze alleen is. Dat is wat mijn dierenarts me vertelde: een kat die gewend is om overdag altijd mensen om zich heen te hebben en 's nachts alleen is, kan wraak nemen. Sterkte (steriliseren zal niets uithalen, integendeel zelfs).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Nee, ze is niet gesteriliseerd. Maar denk je dat het daaraan kan liggen?

Ik dacht zelf ook aan een blaasprobleem, maar ik dacht dat ze het dan altijd wel zou doen en niet alleen 's nachts. Dat is nou juist het vreemde.

Vertaald Frans
    N
    Negrita2 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Misschien heeft ze wel een probleem met haar blaas of nieren, dus let goed op en houd het in de gaten.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!