Hoi allemaal,
Een jaar geleden heb ik Leezis geadopteerd via een stichting, ze is nu twee jaar oud. Ze heeft een ideaal karakter: rustig, knuffelig, zindelijk, ze is echt heel makkelijk. We zijn heel close, we slapen samen enz. ook al is ze er vanaf het begin aan gewend om soms alleen te zijn en dat ging altijd prima. Kortom, nooit problemen gehad.
Maar sinds een week plast ze bijna elke dag op mijn bed... ik ben constant lakens aan het verschonen en het begint me echt op te breken (5 keer in 6 dagen...). Ik ben met haar naar de dierenarts geweest en volgens hem is ze kerngezond en is het een gedragsprobleem waarvan ik de oorzaak moet zien te vinden...?? Verder heeft ze nog steeds een goede eetlust, speelt ze en slaapt ze normaal.. ik heb mijn schema niet veranderd en ben vaak thuis. Het gebeurde op twee avonden dat ik er niet was en drie nachten terwijl ik sliep. Op dit moment ben ik zelf ziek en voel me niet zo lekker.. misschien voelt ze dat aan? Maar ik ben al vaker ziek geweest en toen maakte het haar niet uit! Ik ben een tijdje geleden ook van brokjes veranderd, maar ik heb de tijd genomen voor een overstap en ze eet ze heel goed...
Ik ben niet zo'n fan van het idee om een afschrikmiddel te gebruiken, want ik woon op 30m2 met een slaapbank in de woonkamer... en ik vond het juist zo heerlijk om met mijn Lili te slapen. Ik zou haar eigenlijk een paar dagen 's nachts de toegang tot de kamer willen ontzeggen, maar dan moet ik haar kattenbak en voerbakjes verplaatsen.. misschien is dit niet het juiste moment om haar nog meer in de war te brengen? (Ik heb dit in het verleden wel eens gedaan als ik bezoek had en toen vond ze het niet erg)
Kortom, als jullie me zouden kunnen helpen... ik ben een beetje wanhopig en ik trek het echt niet meer...
Bedankt