Hoi allemaal :)
Ik heb een langharige Selkirk Rex, ook wel een schaapskat genoemd. Afgelopen maandag heb ik zijn gebit laten reinigen bij de dierenarts, waarvoor hij onder narcose moest. Ik heb van de gelegenheid gebruikgemaakt om hem meteen te laten scheren omdat hij veel klitten had. Hij is nu dus helemaal kaalgeschoren, echt heel kort, je ziet zijn roze varkenshuidje erdoorheen.
En sindsdien zit het me helemaal niet lekker. Ik zag hem dinsdag een beetje trillen en sindsdien maak ik mezelf helemaal gek. Ik ben bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt (ook al weet ik dat het nodig was), en ik ben bang dat hij zich niet fijn voelt. En dat is waarschijnlijk volkomen irrationeel, want hij eet goed, hij drinkt goed, gedraagt zich normaal, heeft 's avonds zijn dolle uurtje, enz. Het enige wat veranderd is, is dat hij op andere plekjes gaat liggen dan normaal (logisch, hij zoekt de warmte op). Ik heb zelfs een "truitje" voor hem geknutseld van een oude legging die ik hem 's nachts aandoe.
Maar goed, hoe vaak ik ook probeer rationeel te blijven en tegen mezelf zeg dat katten slimme dieren zijn die de warmte wel opzoeken, en dat hij zich echt niet ellendig voelt ook al trilt hij soms een beetje (want dan zou hij wel een heel ander karakter vertonen), enz. Ik ben constant superalert en let op elk piepklein trillinkje.
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat dit bericht me gaat opleveren, want ik denk dat ik de antwoorden op mijn vragen eigenlijk wel weet, maar heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt? Hebben jullie nog argumenten die me kunnen geruststellen? Hij is niet de eerste langharige kat die geschoren wordt en de dierenartsen weten wat ze doen, maar ik weet niet waarom ik dit keer zo reageer...
Nog een fijne avond gewenst aan iedereen!