Heeft mijn kat het koud na het scheren?

C
Camille1104 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal :)

Ik heb een langharige Selkirk Rex, ook wel een schaapskat genoemd. Afgelopen maandag heb ik zijn gebit laten reinigen bij de dierenarts, waarvoor hij onder narcose moest. Ik heb van de gelegenheid gebruikgemaakt om hem meteen te laten scheren omdat hij veel klitten had. Hij is nu dus helemaal kaalgeschoren, echt heel kort, je ziet zijn roze varkenshuidje erdoorheen.

En sindsdien zit het me helemaal niet lekker. Ik zag hem dinsdag een beetje trillen en sindsdien maak ik mezelf helemaal gek. Ik ben bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt (ook al weet ik dat het nodig was), en ik ben bang dat hij zich niet fijn voelt. En dat is waarschijnlijk volkomen irrationeel, want hij eet goed, hij drinkt goed, gedraagt zich normaal, heeft 's avonds zijn dolle uurtje, enz. Het enige wat veranderd is, is dat hij op andere plekjes gaat liggen dan normaal (logisch, hij zoekt de warmte op). Ik heb zelfs een "truitje" voor hem geknutseld van een oude legging die ik hem 's nachts aandoe.

Maar goed, hoe vaak ik ook probeer rationeel te blijven en tegen mezelf zeg dat katten slimme dieren zijn die de warmte wel opzoeken, en dat hij zich echt niet ellendig voelt ook al trilt hij soms een beetje (want dan zou hij wel een heel ander karakter vertonen), enz. Ik ben constant superalert en let op elk piepklein trillinkje.

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat dit bericht me gaat opleveren, want ik denk dat ik de antwoorden op mijn vragen eigenlijk wel weet, maar heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt? Hebben jullie nog argumenten die me kunnen geruststellen? Hij is niet de eerste langharige kat die geschoren wordt en de dierenartsen weten wat ze doen, maar ik weet niet waarom ik dit keer zo reageer...

Nog een fijne avond gewenst aan iedereen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Rapporteren

Ik heb Perzen en ik heb ze ook wel eens laten scheren terwijl ze gewoon naar buiten gaan. Toen dat gebeurde, deed ik ze alleen een jasje aan als ze met echt koud weer naar buiten gingen. Het is beter om het in het voorjaar te doen als de kat naar buiten gaat, maar als hij binnen blijft, zal hij niet zo snel kou vatten. Om te voorkomen dat ze bij de dierenarts helemaal kaal geschoren moeten worden, heb ik zelf een goede tondeuse gekocht. Zodra ik een klit of wat vilt zie, scheer ik het meteen weg (ik heb een Pers die echt een hekel heeft aan borstelen). Maak je geen zorgen, de haren groeien heel snel weer aan.

Oké, bedankt. Ja, als die van jou geschoren naar buiten gingen zonder problemen, dan zal mijn pasha binnen vast nergens last van hebben. Bedankt!

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Goedenavond, ja natuurlijk heeft hij het koud, maar de kans is klein dat hij er echt ziek van wordt. Je kunt hem het beste een lekker warme plaid of een oude wollen trui geven (een legging is niet warm genoeg). Nog beter: leg een oude wollen trui in een mand of doos die hij fijn vindt, zodat hij zich lekker kan opkrullen en sneller warm wordt.
    Hoi, ja wat die kartonnen dozen betreft, die staan overal in mijn appartement; ik heb ze op strategische plekken neergezet. Ik heb zelfs zo'n hangmandje voor aan de radiator gekocht, maar natuurlijk heeft hij er nog nooit in gezeten 😆

Bedankt voor je reactie.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Ja, natuurlijk heeft hij het koud, maar de kans is klein dat hij er echt ziek van wordt.

Je kunt hem beter een warme plaid en een oude wollen trui geven (een legging is niet warm genoeg).

Nog beter is het om een oude wollen trui in een mandje of een doos te leggen waar hij graag in zit. Als hij zich daar lekker in oprolt, wordt hij een stuk sneller warm.

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!