Hechtingen poes na sterilisatie

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo allemaal,

Mijn poes is afgelopen dinsdag 21 maart gesteriliseerd. Ze heeft dus hechtingen bij haar buik. Ze draagt een kraag en het geneest goed. Ik ben vrijdag teruggegaan naar de dierenarts en daar schrok ik me rot: ze was extreem fel, viel aan, krabde, enz. De dierenarts kon de hechtingen gelukkig nog wel controleren en alles ziet er goed uit. De afspraak om de hechtingen te laten verwijderen staat op 3 april.

Nu moest ik dinsdagavond echter weer terug omdat ze een soort bultje onder haar wond had. Uiteindelijk bleek het niets te zijn, maar daar gingen we weer: een net gebruiken om haar te vangen... aanvallen, noem maar op. De dierenarts zei toen dat we haar de hechtingen er zelf maar uit moeten laten halen tegen vrijdagavond...

Ik heb overal gezocht, maar ik lees nergens over een kat die op advies van de dierenarts zelf de hechtingen eruit moet halen!

Moet ik me zorgen maken? Hebben jullie al eens meegemaakt dat een kat zelf de hechtingen verwijdert?

Alvast bedankt...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Sofi771
    Sofi771 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik geef eerlijk toe dat ik het best wel zorgwekkend vind (misschien wel om niks) om een poes zelf haar hechtingen te laten verwijderen, uit angst dat ze zichzelf bezeert :/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Euh...

Als het oplosbare hechtingen zijn, is er niks aan de hand, maar bij niet-oplosbare hechtingen twijfel ik wel een beetje...

Aan de andere kant, als de wond al genezen is, is het misschien geen probleem dat ze ze er zelf uithaalt. Persoonlijk zou ik haar haar gang niet laten gaan, want voor je het weet maakt ze er een ravage van...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie!

Nee, dat denk ik niet, want ze hadden er eigenlijk aanstaande maandag pas uitgehaald moeten worden. Ik heb nog een andere dierenarts gebeld en die zeiden dat het inderdaad geen probleem is als ze zelf haar hechtingen eruit haalt, maar ik dacht achteraf: misschien dacht diegene wel dat het om oplosbare hechtingen ging... (dat heb ik er niet bij gezegd). Maar goed, ik hoop dat het goed gaat.

Nogmaals bedankt!

Vertaald Frans
    Sofi771
    Sofi771 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zijn het geen oplosbare hechtingen?

Inderdaad, ik heb daar nog nooit van gehoord, en dat terwijl ik ongeveer elk kwartaal een poes laat steriliseren (maar dat zijn oplosbare hechtingen, dus dat verklaart het)...

Wat dat bultje betreft is het inderdaad niks ernstigs, maar bel voor de zekerheid toch even een andere dierenarts voor een second opinion!

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!