Haarverlies onder de bek, een beetje kwijlen... zou het door de nieuwe voeding kunnen komen?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb sinds een paar weken gemerkt dat onze kitten een kaal plekje op haar kin heeft (wat ze voor zover ik weet eerst niet had). Begin deze maand zijn we bij de dierenarts geweest vanwege vlooien, maar die heeft niets opgemerkt. Op dat moment maakten we ons ook nog geen zorgen en we hebben er verder niets over gezegd, omdat het toen nog nauwelijks te zien was.

Alleen vraag ik me sinds een weekje af of het niet een beetje uitbreidt naar haar mondhoeken. Ze lijkt er geen last van te hebben en volgens mij is het ook niet gezwollen. Ze eet, drinkt, gaat op de bak en speelt zoals gewoonlijk. Het lijkt wel of ze een beetje kwijlt als ze blij is tijdens het knuffelen: ze kwijlt op mij, terwijl ze dat volgens mij eerst niet deed (het gaat om een paar druppeltjes).

Haarverlies onder de bek, een beetje kwijlen... zou het door de nieuwe voeding kunnen komen?

We zijn nu iets minder dan een maand geleden overgestapt op ander voer. Ik weet niet zeker of het met elkaar te maken heeft, maar volgens mij had ze dit probleem daarvoor inderdaad niet.

We geven haar nu Feringa natvoer en Purizon (ze zit nog in de overgangsfase, half-half met Royal Canin omdat we nog een hele zak hadden staan). Denken jullie dat dit een reactie op de brokjes of het natvoer zou kunnen zijn?

Maandag gaan we naar de dierenarts voor een vaccinatie, maar ik zou graag van tevoren alvast wat meningen horen. Bedankt! :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • A
    Aicha Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

img|aicha_617476ceb992e.jpg][img|aicha_6174773d8dfc1.jpg

Vertaald Frans
    A
    Aicha Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, ik heb een klein ziek kitten opgevangen dat last had van een hoornvliesontsteking en oormijt. Vandaag weer nieuwe verrassingen: het viel me op dat zijn vijfde teentje er ontstoken en kaal uitziet, en hij heeft ook een soort kale plek onder zijn bekje. Wat zou dit kunnen zijn?

img|aicha_617476ceb992e.jpg][img|aicha_6174773d8dfc1.jpg

Vertaald Frans
    M
    Marc-aurèle de paris Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hij heeft geen zwarte puntjes, maar wel dezelfde kale plek op zijn snuit.

Is het haar weer teruggegroeid na de behandeling tegen de herpes?

Bedankt!

Vertaald Frans
    M
    Marc-aurèle de paris Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik kwam je berichten tegen na wat googelen op zoekwoorden voor een vergelijkbaar probleem met ons kitten.

Heb je de oorzaak van het probleem al kunnen vinden en is er ook een behandeling voor? We maken ons nogal zorgen.

Bedankt voor je reactie,

Clovis

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik had de dierenarts nog gevraagd of ik dit zo kon doen, maar hij zei heel duidelijk nee. :(

Mijn vriend doet het nu en dat gaat beter, ook al spuugt ze het nog een paar keer uit voordat ze het eindelijk doorslikt. Zelf ben ik gewoon te gestrest en volgens mij merkt ze dat, want dan begint ze tegen te stribbelen.

Bedankt voor je hulp in ieder geval! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt! :)

Het was gisteravond echt een hel om haar die halve tablet te geven. Tegelijkertijd kreeg ze het zelfs voor elkaar om de dierenarts te bijten toen hij haar de prik gaf, terwijl hij dat toch wel gewend zou moeten zijn. Ze is nogal rebels de laatste tijd. -__-

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Net terug van de dierenarts: het heeft niets met de voeding te maken, ze heeft een herpesvirus opgelopen. Hij vertelde dat het vaker voorkomt op deze leeftijd en dat het echt door een virus komt. Gewoon een kwestie van pech dus. :(

Gelukkig is het niet pijnlijk en heeft ze een behandeling in de vorm van pilletjes gekregen.

Dus we gaan weer terug naar de Purizon brokjes waar ze zo dol op is! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Sinds ze Feringa natvoer krijgt, is haar vacht veel minder droog en glanst hij veel meer (veel mooier gewoon). Zou het niet kunnen dat dit voer haar huid juist weer te vet maakt en zo die mee-eters veroorzaakt?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Vandaag heb ik eindelijk goed kunnen kijken en zelfs een foto kunnen maken. Er zitten inderdaad grote zwarte puntjes en het breidt zich nog steeds uit. En dat terwijl ze sinds gisteren geen Purizon meer krijgt. :(

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik weet eigenlijk niet eens zeker of het wel acne is, want omdat het aan de onderkant zit, moet je echt wachten tot ze op haar rug slaapt voordat je het ziet. Dat is ook de reden dat het zo lang duurde voordat we het doorhadden... Als ze gewoon voor ons staat, zie je er niets of bijna niets van.

Daarom geef ik nu overdag veel natvoer in kleine porties en wat RC als aanvulling voor 's nachts, tot donderdag. We zullen zien wat de dierenarts ervan vindt. Ik hoop alleen dat hij niet gaat zeggen dat ik gewoon bij de RC-brokjes had moeten blijven en dat dat de enige voeding had moeten zijn!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 16

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!