Hoi allemaal,
Ik heb drie jaar geleden een poes geadopteerd uit een asiel. Ze is afgelopen februari 11 jaar geworden en is altijd kerngezond en energiek geweest, en ze heeft altijd een netjes, stabiel gewicht gehad. In haar boekje staat dat ze gesteriliseerd is, maar niet op welke manier (ik heb op internet gezocht en begreep dat er verschillende manieren zijn om een kat te steriliseren). In die drie jaar heb ik nooit tekenen van krolsheid gezien en ze is nooit buiten geweest, behalve in een "catio" of met mij aan een riempje.
Maar nu komt het: ongeveer een maand geleden is ze via een raam dat te ver openstond naar buiten geglipt. Ik merkte het pas de volgende ochtend toen ik haar buiten zag zitten. Sindsdien is ze veel aangekomen bij haar buik en haar tepels lijken opgezwollen... Ik vraag me dus af of er een kans is (hoe klein dan ook) dat ze toch zwanger is, ondanks dat ze veel jonger al is gesteriliseerd?
Helaas voor mijn poes (en voor mij in dit geval, want ik maak me erg zorgen om haar), woon ik in een klein dorpje op twee uur rijden van de dichtstbijzijnde dierenarts...
Als dit risico echt bestaat, dan ga ik die rit maken... maar zelfs als ze zwanger is op deze leeftijd, terwijl ze een hekel heeft aan de auto, denk ik dat het heel stressvol voor haar zal zijn.
Bedankt voor jullie hulp!
Miss Caribou