Genezing van de hechtingen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Even een vraagje: mijn poesje is op 6 februari gesteriliseerd.
Ze heeft oplosbare hechtingen gekregen, maar er zitten er nog twee. Mag ik haar alweer naar buiten laten?
Bedankt en een fijne dag!
@ Teorra
Maar in dit geval, zoals Zachary van Pro Véto al zei, is het de onderkant van de poot. Die komt dus veel meer in contact met de grond en dat geeft risico's bij het springen enzo... Voor mij ook minimaal 3 weken hoor...
De dierenarts adviseerde mij om 2 tot 3 weken te wachten voordat ik mijn kat na de sterilisatie weer naar buiten liet, om je een idee te geven.
Hoi,
De kap moet helaas echt om blijven zolang de hechtingen er nog in zitten. Anders is de kans groot dat je kat aan de wond gaat likken en de hechtingen eruit trekt. Dit kan ervoor zorgen dat de wond weer opengaat of gaat ontsteken, wat leidt tot extra ritjes naar de dierenarts en een veel langer herstel... Hetzelfde geldt voor naar buiten gaan: omdat de wond op de poot zit, kan deze weer opengaan als je kat te actief is. Buiten raakt de wond ook sneller geïnfecteerd, wat weer voor complicaties zorgt.
Ik begrijp heel goed dat je kat baalt van die kap en dat hij niet naar buiten mag, maar het is echt het beste om het herstel zo soepel mogelijk te laten verlopen en problemen te voorkomen.
Het is dus verstandig om de controleafspraak af te wachten, zodat de dierenarts kan checken hoe de wond geneest.
Normaal gesproken vindt die controle na 10 tot 15 dagen plaats. Je dierenarts geeft dan aan wanneer de kap weer af mag.
Hopelijk heb ik je vragen hiermee kunnen beantwoorden,
Groetjes,
Zachary.
Hoi
Je vertelt er niet bij hoe lang hij de hechtingen al heeft.
Mijn eigen pup is onlangs geopereerd en de dierenarts vertelde me toen dat oplosbare hechtingen zo'n 3 tot 4 weken nodig hebben om te verdwijnen... en dat het ongeveer 15 dagen duurt voordat het aan de oppervlakte genezen is.
Het probleem bij jouw kat is de plek van de wond. Die moet echt goed genezen zijn voordat je hem weer naar buiten laat; door te springen of iets dergelijks kan hij de wond namelijk weer opentrekken.
Waarom vraag je niet even advies aan je dierenarts?
6 reacties van 6