Genezing na sterilisatie

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Afgelopen woensdag (nu 2,5 dag geleden terwijl ik dit schrijf) heb ik mijn kleine Layha van 2,5 jaar oud laten steriliseren.

Na de operatie waren er geen problemen. De dierenarts zei dat ze oplosbare hechtingen heeft gebruikt en dat ik de pleister na 15 dagen zelf moet verwijderen als hij er dan nog op zit. Ook mocht ze er absoluut niet aan likken... (en ondertussen ben ik wat info vergeten...)

Woensdagavond was er niets aan de hand, gisteren (donderdag) ook niet, maar vanavond, vrijdag, zag ik dat ze de pleister eraf probeerde te halen. Omdat ik niet meer weet na hoeveel dagen de hechtingen geen risico meer vormen, heb ik haar de beschermkraag omgedaan die ik voor de zekerheid al in huis had... Ze is helemaal gedesoriënteerd, heeft moeite met eten en drinken, en omdat ze haar open kattenbak niet op kon, heeft ze uiteindelijk haar behoefte op de bank gedaan...

Mijn vraag is dus simpel: weten jullie na hoeveel dagen die oplosbare hechtingen verdwijnen en wanneer de wond weer helemaal goed is...? De dierenarts heeft me geen controle-afspraak geadviseerd, ik moest het alleen zelf goed in de gaten houden...

Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!

Fijne avond nog

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi. Wat vervelend dat ze haar verband eraf heeft getrokken, want de wond is nog te vers.

Om het verband te beschermen (dat je zelf opnieuw kunt doen met Elastoplast), kun je haar een babyrompertje met korte mouwen en pijpjes aantrekken. Zo kan ze gewoon eten en zelfs haar behoefte doen, mits je niet alle drukknoopjes vastmaakt. Nu moet ze het alleen nog even accepteren.

Mijn Princesse heeft die van haar 10 dagen aangehad en ik verschoonde hem regelmatig (ik had een setje van 3 voor 6 €).

Sterkte!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie. Morgen neem ik contact op met de dierenarts om te vragen of ik 's avonds even langs kan komen zodat ze een nieuw verband kunnen aanleggen....

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

De genezing duurt ongeveer 10 dagen; dan gaan we ervan uit dat de twee kanten van de wond weer goed aan elkaar zijn gegroeid. De kans op infecties is dan een stuk kleiner (op voorwaarde dat de wond tijdens die 10 dagen genezing niet is gaan ontsteken)... In deze periode is het dus belangrijk dat je voorkomt dat je kat aan de wond likt. Een beschermkraag is daarvoor handig, maar omdat ze die niet zo goed verdraagt, hoef je hem niet de hele tijd om te laten. Als je samen met haar in de kamer bent, kun je hem afdoen, maar hou haar dan wel goed in de gaten om te voorkomen dat ze gaat likken.

Oplosbare hechtingen kunnen na 10 dagen beginnen uit te vallen, maar de laatste kunnen soms wel tot een maand blijven zitten.

Hopelijk heb je hier wat aan,

France

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

De genezing duurt ongeveer 10 dagen; dan gaan we ervan uit dat de twee kanten van de wond weer goed aan elkaar zijn gegroeid. De kans op infecties is dan een stuk kleiner (op voorwaarde dat de wond tijdens die 10 dagen genezing niet is gaan ontsteken)... In deze periode is het dus belangrijk dat je voorkomt dat je kat aan de wond likt. Een beschermkraag is daarvoor handig, maar omdat ze die niet zo goed verdraagt, hoef je hem niet de hele tijd om te laten. Als je samen met haar in de kamer bent, kun je hem afdoen, maar hou haar dan wel goed in de gaten om te voorkomen dat ze gaat likken.

Oplosbare hechtingen kunnen na 10 dagen beginnen uit te vallen, maar de laatste kunnen soms wel tot een maand blijven zitten.

Hopelijk heb je hier wat aan,

France

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze heeft er een stukje vanaf getrokken... tenzij ik er eentje voor mensen op plak...

Morgen werk ik van 8:00 tot 18:00, dat is echt niet handig :(

Vertaald Frans
    R
    Ragnar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, zelfs met het risico dat ze het verband eraf haalt, zou ik die kap bij haar afdoen. In ieder geval zolang er iemand thuis is om haar in de gaten te houden. Ik zeg niet dat het een topidee is, maar het is zo zielig als ze niet eens fatsoenlijk op de kattenbak kan. Bovendien zou het echt zonde zijn als ze onzindelijk wordt, alleen maar door zo'n kap.

Heb je anders niet iets in huis om te proberen het verband er weer om te doen? En dan morgen even een belletje plegen naar de dierenarts. :)

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!