Hoi allemaal,
Afgelopen woensdag (nu 2,5 dag geleden terwijl ik dit schrijf) heb ik mijn kleine Layha van 2,5 jaar oud laten steriliseren.
Na de operatie waren er geen problemen. De dierenarts zei dat ze oplosbare hechtingen heeft gebruikt en dat ik de pleister na 15 dagen zelf moet verwijderen als hij er dan nog op zit. Ook mocht ze er absoluut niet aan likken... (en ondertussen ben ik wat info vergeten...)
Woensdagavond was er niets aan de hand, gisteren (donderdag) ook niet, maar vanavond, vrijdag, zag ik dat ze de pleister eraf probeerde te halen. Omdat ik niet meer weet na hoeveel dagen de hechtingen geen risico meer vormen, heb ik haar de beschermkraag omgedaan die ik voor de zekerheid al in huis had... Ze is helemaal gedesoriënteerd, heeft moeite met eten en drinken, en omdat ze haar open kattenbak niet op kon, heeft ze uiteindelijk haar behoefte op de bank gedaan...
Mijn vraag is dus simpel: weten jullie na hoeveel dagen die oplosbare hechtingen verdwijnen en wanneer de wond weer helemaal goed is...? De dierenarts heeft me geen controle-afspraak geadviseerd, ik moest het alleen zelf goed in de gaten houden...
Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!
Fijne avond nog