Gekke geluidjes
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Kattenkruid is eigenlijk niet echt rustgevend, het is eerder euforisch lol.
Natuurlijk is moutpasta een natuurlijke olie die ervoor zorgt dat haarballen makkelijker door de darmen glijden. Zo voorkom je een verstopping in de maag en irritatie van de maagwand, en dus ook het braken of in het ergste geval een darmafsluiting.
Nou, laten we zeggen dat als ze begint te kokhalzen, het haar blijkbaar echt dwarszit. Als ik jou was, zou ik even bij de dierenwinkel langsgaan om te kijken of ze het daar verkopen.
Ik ga toch eens kattenkruid proberen, niet voor de haarballen, maar voor het rustgevende effect waar ik over heb gehoord :)
Denk je dat moutpasta geschikt is voor alle katten?
En is het eigenlijk dringend? Ik heb gisteren mijn Zooplus-bestelling binnen gekregen en was niet van plan om op korte termijn weer te bestellen... (ik heb trouwens ook de box besteld en ik ben niet teleurgesteld :) )
Nou, persoonlijk raad ik kattengras niet echt aan tegen haarballen. Bij mij veranderde het helemaal niets, dus ik heb het uiteindelijk allemaal weggehaald. Kortharige katten moet je echt wel wekelijks borstelen om de losse haren te verwijderen, zo voorkom je dat ze er te veel van binnenkrijgen.
Tegen die haarballen geef ik zelf moutpasta, ja, uit een tube. Sinds ik dat geef, hebben mijn poezen geen last meer van hun keel zoals ze dat vroeger wel hadden. Ik vind het zelf echt heel effectief.
Hoi Angeline,
Nee, daar had ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan... Ik zie haar nog steeds als mijn baby, maar ze is inderdaad alweer bijna 5 maanden. Ondanks haar korte haren denk ik dat dat het vast is...
Daarnaast zag ik in haar ontlasting dat ze veel van mijn eigen haren binnenkrijgt (ik verlies ze momenteel echt bij bosjes, geen idee waarom...).
Ik heb nu een bakje kattengras staan dat aan het groeien is. Denk je dat dat genoeg is, of moet ik toch zo'n tube pasta kopen?
Hoi, het kan zijn dat ze last heeft van haarballen. Geef je haar al iets tegen de vorming van haarballen?
15 reacties van 15