Gekke geluidjes

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Sinds een paar dagen merk ik dat mijn kat gekke keelgeluidjes maakt... Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar zelf zou ik het omschrijven als "onch onch inch inch".

Ze voelt zich verder prima, ze eet, drinkt, speelt... ze doet eigenlijk heel normaal, behalve dan die kleine keelgeluidjes die ze best vaak maakt als ze beweegt.

Het is net alsof ze steeds een soort luchtstroompjes heeft...

Ik weet niet of het zo duidelijk is, maar kunnen jullie me helpen om dit een beetje op te helderen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Haha inderdaad, ik ben ook dol op kattenfilmpjes!

Ja, olijfolie kan helpen, maar geef er ook niet te veel van.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat is nog niet eens alles wat ik wilde zeggen! Ik schreef dat ik er echt helemaal weg van ben; ik ben sowieso al dol op kattenfilmpjes, maar deze is echt té schattig!

en ik had eronder nog tussen haakjes bij gezet

(ik heb een theelepeltje olijfolie door de brokjes van die van mij gedaan, hopelijk helpt het haar een beetje)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat een plaatje! 3 Zó schattig, ik ben al gek op kattenfilmpjes, maar zij... :)

(Ik heb een theelepeltje olijfolie door haar brokjes gedaan, in de hoop dat het haar tijdelijk wat verlichting geeft voor de haarballen...)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

O ja, dat kan ik bevestigen: https://www.youtube.com/watch?v=CFrKVYAtx2w&feature=youtu.be

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ooh, daar wil ik liever nog niet aan denken, hopelijk ligt het alleen maar aan de haarballen...!

Oh, het is zo grappig om een kat te borstelen! Soms vinden ze het zo heerlijk dat je je hand niet eens hoeft te bewegen, je hoeft alleen de borstel vast te houden en de kat schuurt er zelf wel tegenaan!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je moet wel weten dat als ze na twee of drie dagen moutpasta nog steeds haar keel schraapt, je wel naar andere mogelijkheden moet kijken, maar voor nu: geen paniek :)

Borstelen is ook top, ik doe het zelf minstens één keer per week of zelfs vaker omdat Kiara halflang haar heeft en het verwijdert een hoop dode haren. Zo belanden die niet op de bank of het bed en het voorkomt ook dat de katten ze inslikken.

Ja, ik denk dat ze er uiteindelijk wel aan zal wennen, als ze dat doet moet je haar gewoon negeren :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké! Bedankt voor de tip :) ik ga morgen zeker even kijken

Ja, het klopt inderdaad dat ze dat bij alle dichte deuren doet, ik hoop dat ze er toch nog aan went...

Bedankt voor alle info, je staat altijd klaar om goed advies te geven!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, bij de apotheek ga je dat zeker niet vinden hoor. In dierenwinkels kun je het wel vinden, al heb je er natuurlijk ook bij die alleen accessoires verkopen. Je kunt zelfs bij de grotere supermarkten kijken, volgens mij heb ik het laatst nog zien liggen bij de Albert Heijn.

Dat gemiauw bij de voordeur hoeft niet per se te betekenen dat hij naar buiten wil hoor. Katten zijn nu eenmaal eigenzinnige beestjes. Bij ons is de badkamerdeur vaak dicht en Kiara zit er soms zonder reden voor te mauwen; dan wil ze naar binnen en zodra ik de deur opendoe, loopt ze weer weg lol! Maar goed, die van jou is buiten gewend, dus het is wel logisch, maar dat trekt vanzelf wel bij.

Op Zooplus heb je Trixie, Sanabelle of andere merken, die moutpasta is eigenlijk altijd op dezelfde manier samengesteld ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja haha, ik bedoelde rustgevend in de zin van iets tegen depressie (ik ben een beetje bang omdat ze de vrije natuur gewend is, op veldmuisjes jagen enzo... en ze heeft door dat de voordeur de weg naar buiten is, dus ze staat daar regelmatig te miauwen)

Ik ga wel even bij de apotheek kijken, en de dierenwinkel is mijn laatste optie

Nog een laatste vraagje: welk merk natvoer raden jullie aan?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!