Hoi allemaal,
Ik heb me hier aangemeld omdat ik graag wat advies zou willen. Ik heb sinds twee maanden een kat geadopteerd die normaal gesproken een enorme plakpleister is; hij is super knuffelig, volgt me overal, komt meteen op me liggen zodra ik ga zitten en slaapt bij me in bed. Maar sinds ongeveer een week is zijn gedrag compleet veranderd, zonder duidelijke reden. Hij speelt nog wel, maar alleen, terwijl hij voorheen urenlang met mij kon spelen. 's Nachts komt hij niet meer bij me slapen. Hetzelfde geldt voor overdag: hij blijft altijd op gepaste afstand en vraagt niet meer om knuffels. Ik begrijp echt niet wat deze plotselinge karakterverandering heeft veroorzaakt. Ik heb een wat drukkere week gehad en was minder thuis, maar ik gaf hem nog steeds alle tijd en aandacht waar hij om vroeg. Zou dit zijn manier zijn om me te laten 'boeten' voor die drukke week?
Toch probeer ik hem elke ochtend en elke avond 30 minuten te laten spelen.
Sinds twee weken ben ik ook van brokjes veranderd na zijn castratie (met een overgangsperiode van meer dan een week). Maar het lijkt erop dat deze hem niet goed bekomen: hij moet gemiddeld drie keer per dag voor een grote boodschap en heeft heel vaak last van erg stinkende windjes. Ook ligt hij heel vaak op zijn zij. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Ik ben van plan om morgen de dierenarts te bellen, maar hebben jullie in de tussentijd misschien tips of een idee wat dit kan zijn?
Fijne avond!