Gedrag van mijn poes na de sterilisatie

C
Chtnana Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

ik schrijf dit omdat ik mijn poes om 16:00 uur heb opgehaald bij de dierenarts na haar sterilisatie van vanochtend. Ze vertelden me dat alles heel goed was gegaan.

Toen ze weer thuis kwam, had ze veel moeite met lopen; ze wankelde en struikelde. Ze wilde op het bed klimmen, dus heb ik haar voorzichtig geholpen door haar op te tillen. Later sprong ze er zelf weer vanaf (dat ging gelukkig goed).

Ze heeft een beetje overgegeven, dus ik heb de dierenarts gebeld. Die zei dat ik haar vanavond niets te eten mag geven en dat ze rond 20:00 uur weer stabiel zou moeten kunnen lopen, omdat de narcose van vanochtend tegen die tijd wel uitgewerkt moet zijn.

Er werd ook uitgelegd dat het overgeven komt doordat ze misselijk is van de narcose, zeker omdat mijn poes van zichzelf al gevoelige darmen heeft.

Ze ligt nu te slapen, in een soort half zittende houding met haar kopje omlaag. Haar oortjes voelen koud aan, terwijl ik haar al 45 minuten in een paar warme dekentjes heb ingepakt.

Als ik haar roep of aanraak, reageert ze niet en doet ze haar ogen niet open.

Wat vinden jullie ervan? Voor de mensen die ervaring hebben met de nazorg van hun poes na een operatie: klinkt dit normaal?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

17 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • T
    Teorra Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, ik denk dat je best een bakje water en een klein laagje brokjes in de buurt kunt laten staan, voor het geval ze vannacht hongerig wakker wordt.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de koude oortjes en pootjes; als ze lekker warm bij je ligt, komt het helemaal goed 😊

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Voorlopig heeft ze nog nergens om gevraagd, ze slaapt echt heel erg diep... ze is een paar keer heel even kort wakker geweest, maar dat was het dan ook.

Denken jullie dat ik haar op z'n minst wat water moet aanbieden als ze de volgende keer wakker wordt?

En heeft iemand misschien een tip hoe ik haar kan helpen om wat op te warmen?

Ze ligt op bed, onder een plaid en een dekbed en tegen me aan, maar haar oortjes en haar voetzooltjes blijven koud.

Alvast heel erg bedankt!

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Let er goed op dat ze niet met haar kop in de waterbak valt als ze gaat drinken (gevaar voor verdrinking). Wat mij betreft is er geen reden om haar niet vanavond al wat te eten te geven, juist wel eigenlijk. Een lege maag maakt namelijk gal aan en daar gaan ze van overgeven. En als ze haar eerste maaltijd weer uitspuugt, is dat helemaal niet erg. Dat zet de spijsvertering tenminste weer lekker aan het werk.

Normaal gesproken zou ze morgenochtend weer gewoon moeten kunnen rondlopen. Ze kan natuurlijk wel nog wat last hebben van pijn na de operatie.

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Ja, ik moet je eerlijk zeggen dat ik er echt niet gerust op ben om haar zo te zien..!!

Op het moment probeer ik haar vooral warm te houden, want ondanks de dekens en plaids zijn haar oren en de onderkant van haar pootjes koud.

Ik hoop zo dat ze snel weer de oude is 🙏🏽

Vertaald Frans
    T
    Rapporteren

Geen zorgen hoor

Ik schrok me werkelijk dood toen ik haar ophaalde bij de dierenarts; ze sliep zó diep dat ik even dacht dat ze dood was, maar gelukkig was dat niet zo!

Je moet maar zo denken: een sterilisatie is een routine-ingreep die ontzettend vaak wordt uitgevoerd, dus de risico's zijn echt minimaal.

Bovendien bescherm je ze hiermee tegen het risico op kanker, dus het is ook echt voor hun eigen bestwil 😊

Je zult zien dat het over een paar dagen weer super goed met haar gaat, het is gewoon een kwestie van geduld

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie! Het is echt naar om ze zo te zien... Het stelt me wel een beetje gerust dat jouw poes zich weer wat beter voelde nadat ze veel had geslapen..!

Vertaald Frans
    T
    Rapporteren

Goedenavond, ja maak je geen zorgen, dat is echt volkomen normaal. Dat zijn gewoon de naweeën van de narcose.

Je moet even geduld hebben tot het uitgewerkt is.

Die van mij is 20 dagen geleden gesteriliseerd; ze was toen ook helemaal van de kaart en probeerde overal op te springen.

Daarna heeft ze heel veel geslapen en werd ze vanzelf weer de oude.

Vertaald Frans
  • 17 reacties van 17

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!