Goedenavond,
ik schrijf dit omdat ik mijn poes om 16:00 uur heb opgehaald bij de dierenarts na haar sterilisatie van vanochtend. Ze vertelden me dat alles heel goed was gegaan.
Toen ze weer thuis kwam, had ze veel moeite met lopen; ze wankelde en struikelde. Ze wilde op het bed klimmen, dus heb ik haar voorzichtig geholpen door haar op te tillen. Later sprong ze er zelf weer vanaf (dat ging gelukkig goed).
Ze heeft een beetje overgegeven, dus ik heb de dierenarts gebeld. Die zei dat ik haar vanavond niets te eten mag geven en dat ze rond 20:00 uur weer stabiel zou moeten kunnen lopen, omdat de narcose van vanochtend tegen die tijd wel uitgewerkt moet zijn.
Er werd ook uitgelegd dat het overgeven komt doordat ze misselijk is van de narcose, zeker omdat mijn poes van zichzelf al gevoelige darmen heeft.
Ze ligt nu te slapen, in een soort half zittende houding met haar kopje omlaag. Haar oortjes voelen koud aan, terwijl ik haar al 45 minuten in een paar warme dekentjes heb ingepakt.
Als ik haar roep of aanraak, reageert ze niet en doet ze haar ogen niet open.
Wat vinden jullie ervan? Voor de mensen die ervaring hebben met de nazorg van hun poes na een operatie: klinkt dit normaal?
Alvast bedankt!