Gecastreerde kater weggelopen

C
Cam76 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik plaats dit berichtje even omdat mijn gecastreerde kater van anderhalf jaar oud is weggelopen. Ik heb hem vrijdagavond voor het laatst gezien en sindsdien niets meer gehoord of gezien. Dit is echt niets voor hem, want ook al is hij veel buiten, we zien hem normaal gesproken meerdere keren per dag en hij is er altijd op tijd voor het eten. Ik maak me echt grote zorgen, het is nu al twee dagen dat we hem niet hebben gezien. Hij heeft dit nog nooit gedaan en we hebben overal al naar hem geroepen.

Denken jullie dat een gecastreerde kater zomaar kan weglopen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Colinjaloux7209 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben zelf een maand geleden verhuisd. Hiervoor had ik ook een terras, maar daar kon mijn kat niet echt ergens heen, behalve naar het terras van de buren.

Nu ben ik net in een nieuw appartement getrokken, ook weer met een terras, maar deze terrassen zijn open. Sindsdien gaat mijn gesteriliseerde kat er constant vandoor naar alle verdiepingen. Ik heb al opmerkingen en zelfs verwijten gekregen van andere eigenaren en ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Op dit moment houd ik mezelf maar gewoon opgesloten in mijn appartement.

Vertaald Frans
    balthazar30
    Balthazar30 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb nu een jaar een gecastreerde en ingeënte kat uit het asiel. Hij is heel aanhankelijk en lief.

Ik heb een terras en om te voorkomen dat hij naar de buren gaat, heb ik een net geplaatst zodat hij niet kan ontsnappen. Maar de laatste tijd probeert hij alleen maar te ontsnappen, ik snap er niks van?

Vertaald Frans
    G
    Gogo87 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Een kat heeft vaak een goede reden om weg te lopen. Misschien komt het door een verandering in zijn leven? De kat is daarom misschien wel gaan 'mokken'. 

Vertaald Frans
    Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

probeer ook eens om zijn kattenbak buiten te zetten zonder hem schoon te maken, dan herkent hij zijn eigen geurtjes...

Vertaald Frans
    N
    Nanoups Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Is je kat inmiddels alweer terug?

Mijn gecastreerde kater van bijna 3 jaar oud is sinds afgelopen vrijdagavond vermist.

Zelf wonen we in een appartement, maar we gaan al 3 jaar heel regelmatig naar mijn ouders in een huis waar hij zijn vaste plekjes en speeltjes heeft...

Ik heb zijn lievelingskussen en een kledingstuk van mij daar neergelegd, zodat hij onze geuren herkent.

Ik heb de dierenarts en de chipregistratie al ingelicht en posters opgehangen. Ook de buren zijn allemaal op de hoogte. Mijn ouders roepen hem regelmatig en ze zijn elke dag naar hem op zoek...

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt super bedankt voor jullie reacties! Ik had al een oproep op PetAlert geplaatst en ik heb er net ook eentje op Amivedi gezet. Ik hoop zo dat ik hem terugvind, want ik ben door mijn ideeën heen… Ik blijf hem in ieder geval regelmatig roepen.

Goedenavond,

Kun je hier zijn mooiste foto plaatsen zodat we zijn koppie kunnen zien?

En zet hem ook in het topic "EN ALS WE NOU EENS.... fotoalbum" (Algemeen) en vermeld dat hij vermist is.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Neem vooral contact op met de asiels bij jou in de buurt. Het kan best dat iemand hem daarheen heeft gebracht en vaak wordt er niet aan gedacht om daar even te informeren. Als hij niet gechipt is, hebben ze geen enkele manier om contact met je op te nemen.

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik had al een oproep op PetAlert geplaatst en ik heb er net ook een op Amivedi gezet. Ik hoop echt dat ik hem terugvind, ik ben een beetje door m'n ideeën heen... Ik blijf hem in ieder geval regelmatig roepen.

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat ontzettend rot voor je.

Ik heb dit zelf ook al vaak meegemaakt en ik leef echt met je mee.

Roep vooral 's avonds en 's ochtends vroeg, bij het aanbreken van de dag.

Loop rond terwijl je met de brokjes schudt, stop dan even, roep zijn naam en luister goed (voor het geval het een kat is die miauwt).

Ik had een Siamese poes die was verdwenen vlak nadat ik naar een nieuw huis was verhuisd.

Er lag een bos aan de ene kant dat van mij was. Ik liep daar steeds over het pad, riep haar en ging weer terug.

Op de derde dag liep ik weer dezelfde route en opeens zag ik haar tussen de bomen zitten, ze leek daar heel rustig te zitten wachten.

Of ze kwam net ergens vandaan, of ik was al die tijd al vlak langs haar gelopen zonder dat ze een kik gaf...

Ze mankeerde helemaal niets, misschien had ze honger, dat weet ik niet meer precies.

Het lijkt erop dat je alles al hebt gedaan. Je kunt nog een foto op social media plaatsen. Hebben anderen misschien nog andere ideeën?

Hij kan ook door iemand zijn opgevangen als hij ergens van geschrokken is, is weggevlucht en daarna de weg kwijt is geraakt.

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren
    Hoi, ja ik heb overal in de buurt gezocht. Ik woon op het platteland en we hebben in de velden en in het bos gekeken. Ja, hij eet brokken. We hebben ook flyers in de brievenbussen gedaan, het aan de buren gevraagd en de wegen in de omgeving afgezocht, maar nog niks. We roepen hem meerdere keren per dag.
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 11

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!