Gat in de lip, vreemd

A
Amonterrat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Ik schrijf jullie omdat ik nogal verbaasd ben over een wondje dat ik bij mijn kat heb ontdekt toen ik voor de feestdagen weer naar mijn ouderlijk huis ging. Omdat ik hem een paar maanden niet heb gezien, kan ik lastig inschatten hoe lang hij hier al mee rondloopt...

Hij heeft een soort groot gat in zijn lip, alsof er een stukje van zijn lip mist. Het lijkt geen pijn te doen als ik het aanraak, hij eet nog steeds met evenveel trek en zijn gedrag is geen spat veranderd. De wond is erg schoon en vertoont geen enkel teken van ontsteking.

Ik voeg een foto van de wond toe zodat jullie een idee krijgen:

Gat in de lip, vreemd

Ik heb er telefonisch contact over gehad met de spoeddierenarts en die zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Volgens hem is het waarschijnlijk een verwonding na een gevecht met een andere kat (hij kent mijn Louis goed, aangezien hij hem al sinds zijn geboorte behandelt).

Toch ben ik van plan om aanstaande vrijdag even langs te gaan om er zeker van te zijn dat het niets ernstigs is. Maar in de tussentijd wilde ik dit geval met jullie delen om te horen of jullie hier misschien ervaring mee hebben? En zo kan ik mijn ervaring ook weer met jullie delen.

Fijne avond

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • A
    Amonterrat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Heb je dit uiteindelijk aan de dierenarts laten zien? Mijn kat heeft precies hetzelfde op dezelfde plek (het lijkt er sprekend op).

Ik maak me een beetje zorgen, ik heb hem nog nooit met een 'open' wond gezien.

Hoi,

Ik ben sindsdien een paar keer met mijn kat naar de dierenarts geweest. Na verschillende diagnoses en behandelingen is de wond veel groter geworden (het beslaat nu zijn hele bovenlip) en geen enkele behandeling werkt (antibiotica, cortisonen...). Maar hij lijkt geen pijn te hebben en eet nog steeds goed.

Ik sta op het punt hem weer mee naar het appartement te nemen om hem binnen te houden en zo zijn omgeving beter te controleren, terwijl ik doorga met de antibiotica om te kijken of de wond eindelijk gaat genezen.

Anders overweeg ik nog een hypnotiseur...

Heb jij inmiddels al een verklaring gevonden?

Fijne avond!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Heb je dit uiteindelijk nog aan de dierenarts laten zien? Mijn kat heeft echt precies hetzelfde op dezelfde plek (het lijkt er sprekend op).

Ik maak me een beetje zorgen, want ik heb hem nog nooit met een "open" wond gezien.

Vertaald Frans
    Stellaieux
    Stellaieux Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik neem aan dat de wond op de plek zit waar zijn tong zit? Op de foto lijkt het namelijk net alsof de tong die plek precies bedekt.

Verder is er echt geen reden om je zorgen te maken of naar de dierenarts te gaan (dan betaal je echt voor niets), aangezien de wond al oud is, perfect dicht zit en er 'netjes' uitziet.

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!