Goedenavond allemaal,
Ik schrijf jullie omdat ik nogal verbaasd ben over een wondje dat ik bij mijn kat heb ontdekt toen ik voor de feestdagen weer naar mijn ouderlijk huis ging. Omdat ik hem een paar maanden niet heb gezien, kan ik lastig inschatten hoe lang hij hier al mee rondloopt...
Hij heeft een soort groot gat in zijn lip, alsof er een stukje van zijn lip mist. Het lijkt geen pijn te doen als ik het aanraak, hij eet nog steeds met evenveel trek en zijn gedrag is geen spat veranderd. De wond is erg schoon en vertoont geen enkel teken van ontsteking.
Ik voeg een foto van de wond toe zodat jullie een idee krijgen:

Ik heb er telefonisch contact over gehad met de spoeddierenarts en die zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Volgens hem is het waarschijnlijk een verwonding na een gevecht met een andere kat (hij kent mijn Louis goed, aangezien hij hem al sinds zijn geboorte behandelt).
Toch ben ik van plan om aanstaande vrijdag even langs te gaan om er zeker van te zijn dat het niets ernstigs is. Maar in de tussentijd wilde ik dit geval met jullie delen om te horen of jullie hier misschien ervaring mee hebben? En zo kan ik mijn ervaring ook weer met jullie delen.
Fijne avond