Gat in de lip, vreemd

A
Amonterrat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Ik schrijf jullie omdat ik nogal verbaasd ben over een wondje dat ik bij mijn kat heb ontdekt toen ik voor de feestdagen weer naar mijn ouderlijk huis ging. Omdat ik hem een paar maanden niet heb gezien, kan ik lastig inschatten hoe lang hij hier al mee rondloopt...

Hij heeft een soort groot gat in zijn lip, alsof er een stukje van zijn lip mist. Het lijkt geen pijn te doen als ik het aanraak, hij eet nog steeds met evenveel trek en zijn gedrag is geen spat veranderd. De wond is erg schoon en vertoont geen enkel teken van ontsteking.

Ik voeg een foto van de wond toe zodat jullie een idee krijgen:

Gat in de lip, vreemd

Ik heb er telefonisch contact over gehad met de spoeddierenarts en die zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Volgens hem is het waarschijnlijk een verwonding na een gevecht met een andere kat (hij kent mijn Louis goed, aangezien hij hem al sinds zijn geboorte behandelt).

Toch ben ik van plan om aanstaande vrijdag even langs te gaan om er zeker van te zijn dat het niets ernstigs is. Maar in de tussentijd wilde ik dit geval met jullie delen om te horen of jullie hier misschien ervaring mee hebben? En zo kan ik mijn ervaring ook weer met jullie delen.

Fijne avond

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Balinaisenorme7551 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik zou graag willen weten waar dit vandaan komt, want mijn kat heeft precies hetzelfde.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Als het je geruststelt: ik doe precies hetzelfde, alleen smeer ik groene klei op z'n lippen.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Hoi!

En, weet je inmiddels al wat het is?

Vertaald Frans
    M
    Manon_prt Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb vanochtend een vergelijkbaar probleem ontdekt bij mijn kat, en hij heeft ook geen problemen met eten of zichzelf wassen.

We zijn toch maar meteen naar de dierenarts gegaan en het blijken ontstekingen te zijn door stress (het is niet de eerste keer dat hij op stress reageert, maar nog nooit op deze manier).

In zijn geval komt het dus door een grote gevoeligheid voor stress en overmatige reacties van zijn stofwisseling.

De dierenarts heeft hem een injectie met antibiotica en een ontstekingsremmer gegeven om te voorkomen dat het zich uitbreidt. Over drie weken hebben we een vervolgafspraak om te kijken hoe het gaat, maar waarschijnlijk is het niets ernstigs. We waren in totaal € 70 kwijt.

Ik deel dit hier even, voor het geval anderen in de toekomst hetzelfde probleem tegenkomen en er wat aan hebben!

Vertaald Frans
    H
    H4zif Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Geen probleem! De behandeling is uit mijn hoofd best wel prijzig. Het is verspreid over meerdere weken... en omdat je in het begin niet meteen resultaat ziet, kan het op de lange duur best ontmoedigend zijn. Heb dus wat geduld en reken op zeker meer dan honderd euro. Met mijn kat Luter gaat het inmiddels hartstikke goed en zijn plekje is helemaal verdwenen 😺

Vertaald Frans
    M
    Maud chats 2312 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ben wel een beetje gerustgesteld, het is in ieder geval te behandelen.

Zou je me een prijsindicatie kunnen geven van wat ik kan verwachten (zodat ik alvast wat geld opzij kan zetten)?

Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken bij de dierenarts.

En hoe gaat het met jouw kat?

Vertaald Frans
    H
    Rapporteren

Hoi!

Dat klopt precies. Neem even contact op met je dierenarts en hoor wat die ervan zegt. Het abces bij mijn kat was na een paar weken behandelen weer helemaal weg.

Vertaald Frans
    M
    Maud chats 2312 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Mijn kat heeft dit nu een paar dagen (sinds ik het heb opgemerkt).

Zou je me kunnen vertellen of dit lijkt op wat jouw kat heeft gehad?

Ik ben bang dat het misschien iets ernstigers is.

Vertaald Frans
    H
    Rapporteren

Hoi

Mijn kat heeft precies hetzelfde gekregen.

Na een bezoek aan de dierenkliniek in Sully sur Loire (Frankrijk), bleek het om een vlooienallergie te gaan.

Als behandeling kreeg hij een injectie met een anti-allergiemiddel, gevolgd door een vlooienmiddel (1 keer per maand) en een anti-allergiemiddel (2 keer per dag gedurende 10 dagen).

Over 10 dagen moet ik weer terug naar de dierenarts voor controle.

Ik ben blij dat ik eindelijk een antwoord heb op dit probleem, want als ik de eerdere berichten zo las, was dat nog niet zo vanzelfsprekend. Wat betreft de dierenartsen die je voor niets hebt bezocht: je kunt ze wel adviseren om terug de schoolbanken in te gaan of een ander beroep te kiezen ; )

Vertaald Frans
    Jojo3147
    Jojo3147 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik weet niet of je kunt antwoorden, maar mijn kat heeft precies hetzelfde probleem en ik weet niet wat het is...

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!