Ernstig nierfalen

V
Viri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb veel onderzoek gedaan naar dit onderwerp en de behandeling om katten met nierfalen te ondersteunen.

Ik las dit in een bericht op dit forum:

Medicijnen:

- 1 fles PRONEFRA 180 ml (gericht op het ondersteunen van de nierfunctie bij honden en katten)

- 1 restant van 25 ml SEMINTRA (om proteïnurie - eiwit in de urine - te verminderen)

- 3 zakjes sucralfaat (werkzame stof om maagklachten door nierfalen te verlichten)

- 1 pot Ipakitine 300 g - bijna nog vol (fosfaatbinder voor in de voeding)

- Porus One 26 sticks (om uremische toxines te absorberen; dit middel is in Frankrijk niet verkrijgbaar, terwijl het een van de belangrijkste is samen met SEMINTRA).

- Add One 31 sticks (vloeibare snack die speciaal is gemaakt om te mengen met Porus One, erg smakelijk voor de kat).

Ik denk dat deze persoon een goede behandeling had, en ik ben op zoek naar de producten die in Frankrijk niet worden verkocht!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • Soil
    Soil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond!

Ik sta er best wel van te kijken dat je zegt: "Dit is wat ik geef, omdat de dierenartsen niets adviseren".

Als je kat inderdaad CKN (chronische nierinsufficiëntie) heeft, dan moet de dierenarts je sowieso een basisbehandeling hebben geadviseerd (die begint bij de voeding).

Hoe kom je eigenlijk aan die NaCl? Is je geadviseerd om dat te injecteren? Dat betekent ook nog eens twee prikken per dag, arm beestje!

Wat betreft de "behandeling", die lijkt me echt ontzettend zwaar. Zelfs als je ervan overtuigd blijft dat het werkt, denk ik serieus dat het te veel is.

En ik twijfel er ook aan of het wel nodig is, in die zin dat er vast een betere manier is om dit aan te pakken met minder medicijnen.

Mijn poes had ook behoorlijk hoge waarden (ik heb trouwens alles bijgehouden in een topic op Wamiz) en haar behandeling staat daar beschreven. Telmisartan (werkzame stof), Rubenal (wat me door Ulalie was aangeraden en erg goed werkt), en om de dag een infuus met 250 ml NaCl. Sindsdien zijn haar waarden gedaald en uiteindelijk krijgt ze nu nog maar één tabletje per dag (de Telmisartan) en om de dag een prik (wat ik zelf al zwaar vind).

Vertaald Frans
    V
    Rapporteren

Het is sinds kort onmogelijk om Porus One online te bestellen.

Maar als je een dierenarts in België kent, aarzel dan niet om het daar te kopen!

Courgette et canne à pêche, wat voor voeding geven jullie aan een dier met nierfalen?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ter info: Porus One kun je online bestellen via Zwitserland of België.

Groetjes

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Aangezien je toch per se gelijk wilt hebben, vraag ik me af waarom je eigenlijk nog anderen om hun mening vraagt. Doe dan maar gewoon wat je zelf wilt, en fijn voor hem als het werkt. En blijf vooral advies vragen aan die 'eminente' dierenartsen; ze zijn blijkbaar zó goed dat je de hulp van mensen op een forum helemaal niet nodig hebt, aangezien je zelf al zoveel katten hebt gered.

Vertaald Frans
    V
    Rapporteren

's Ochtends een dosis door het natvoer gemengd, 's avonds hetzelfde, dus het gaat hartstikke goed met hem. Hij voelt zich goed, heeft een goede eetlust sinds hij deze behandeling krijgt en heeft geen last meer van diarree.

Dus het doorzetten werpt zijn vruchten af, zo te zien 😄

Euthanasie, zeg je? Je projecteert nu een beetje; ik heb al veel katten gered met fytotherapie. De behandeling wordt aangeraden door Dr. Serge Arnaud en een van zijn collega's met wie ik contact heb, en het geeft goede resultaten.

Wat betreft reguliere medicatie, soms is dat nodig, we zullen zien...

😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Eerlijk gezegd, wat ik ervan denk is dat ik hem, gezien zijn torenhoge waarden en zijn leeftijd, met rust zou laten. Het is echt niet normaal wat je hem allemaal geeft; ik kan me bijna niet voorstellen dat hij dat allemaal weg krijgt.

In jouw plaats zou ik hem gewoon zijn voer geven zoals je nu doet (dat is prima) met alleen de behandeling met Semintra of Benazepril (Nelio of Fortekor is precies hetzelfde, dat is de werkzame stof benazepril).

Ik heb zelf ook ooit te lang willen doorzetten voor een kat met nierfalen aan het einde van zijn leven en daar heb ik nog steeds spijt van. Ik heb zijn laatste maanden verpest door hem vol te proppen met medicijnen, en dat was nog een stuk minder dan wat jij nu geeft. Het arme beestje was aan het kokhalzen en was die herhaalde bezoeken aan de dierenkliniek spuugzat. Nooit meer dat ik dat doe; ik laat ze liever met rust en begeleid ze naar het einde, zodat ze nog kunnen genieten van hun laatste momenten.

Heeft de dierenarts het dan niet over euthanasie gehad, gezien die waarden en zijn leeftijd?

Mijn antwoord zal je waarschijnlijk niet bevallen, maar dit is wel wat ik ervan denk. Wie heeft je gezegd dat je hem dit allemaal moet geven? Dat kan geen dierenarts zijn geweest, en anders moet je heel snel een andere zoeken.

Vertaald Frans
    V
    Rapporteren

Het is CNI (chronische nierinsufficiëntie). Als ik zeg dat het ernstig is, komt dat doordat de waarden extreem hoog zijn:

Ureum: 2,275 g/L

Creatinine: 49,6 mg/L

Hij is 14 jaar en weegt 2,5 kg

Dit is wat ik geef, aangezien de dierenartsen verder niets adviseren:

1/4 tablet phloroglucinol (werkzame stof in Spasfon) 's ochtends en 's avonds

1 maatschepje Ipakitine 's ochtends en 's avonds

10 druppels Uricystyl 's ochtends en 's avonds

3 korrels Renine 's ochtends en 's avonds

0,4 ml EPS orthosiphon + muizenoor 's ochtends en 's avonds

30 ml NaCl onderhuids (subcutaan) 's ochtends en 's avonds (zou ik dit misschien moeten verhogen?)

Enteromicro 's middags

1 capsule Ultradiar aan het eind van de dag, niet tegelijk met de andere middelen

En hij eet 50g stukjes kip, even kort gekookt + nierdieet gemengd met courgette die niet te gaar is

Hij krijgt ook over de dag verspreid nierdieet gemengd met Hydracare en een capsule krillolie

Ik heb Porus One gevonden, dus daar begin ik deze week mee.

Laat me vooral weten wat je van deze "behandeling" vindt

En of hij aan de Semintra, Nelio of Fortekor zou moeten...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb geprobeerd die beruchte alex033 te zoeken.

Maar het enige wat ik kon vinden zijn berichten van mensen die contact met hem proberen op te nemen, zonder dat ze ook maar iemand met die naam hebben gevonden.

Iedereen zoekt hem al sinds 2017, hij is nog onvindbaarder dan de vrouw van Columbo 😂

Om terug te komen op je probleem, dat natuurlijk verre van grappig is: ik wilde je vragen of het wel echt om CNI gaat, waarbij de 'C' staat voor chronisch. Dat is helaas een ernstige ziekte die vroeg of laat tot het overlijden van de kat leidt, al is dat niet meteen. Veel andere mensen hier, behalve alex033, hebben hier ervaring mee en kunnen je misschien antwoorden geven die wat recenter zijn, aangezien de diergeneeskunde sinds 2017 vast wel vooruitgegaan is.

Je geeft echter aan dat het om "ernstig" nierfalen gaat, wat er misschien op kan wijzen dat je niet te maken hebt met de chronische vorm, maar met de acute vorm door bijvoorbeeld een niersteen. Deze vorm van nierfalen is veel minder erg, want zodra de steen weg is, krijgt de kat zijn kwaliteit van leven en vooral zijn oude levensverwachting weer terug.

Overleg dus goed met je dierenarts of dit bij jou het geval is, want de behandeling is heel anders. Maar let op: je kat heeft pijn en het is een spoedgeval. Als er niet direct iets gebeurt, kan dit de nier(en) blijvend beschadigen en veranderen in CNI (chronische nierinsufficiëntie).

Wacht niet op de onwaarschijnlijke terugkeer van alex. Ik hoop echt dat je een oplossing vindt, vooral voor je kat natuurlijk. Sterkte.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Ik moet echt bij Alex zijn. Hij is de enige die me kan helpen om aan Porus One te komen, wat in Frankrijk niet verkrijgbaar is, snap je?" Reactie in een ander topic...

Ik heb geen zin om op m'n kop te krijgen! 😁

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!