Hoi,
Ik heb drie dagen geleden een kitten van drie maanden geadopteerd.
Sinds hij bij me is, is hij erg bang en zit hij de hele tijd achter de wc verstopt. Als ik hem heel voorzichtig probeer te benaderen, blaast hij en haalt hij zelfs naar me uit. Dit is mijn eerste kat, dus dit soort gedrag maakt me een beetje bang en dan trek ik me snel weer terug.
Ik probeer elke dag tijd met hem in dezelfde kamer door te brengen, ik praat tegen hem, enz.
Maar ik weet niet of ik moet proberen hem op te pakken, te aaien of uit zijn schuilplaats te halen.
Ik heb het om me heen gevraagd, maar iedereen zegt wat anders. Sommigen zeggen dat ik hem ondanks zijn reacties gewoon moet oppakken, omdat hij anders nooit naar me toe komt en verwildert. Anderen zeggen dat ik hem absoluut niet moet dwingen om uit zijn schuilplaats te komen of geaaid te worden, maar dat ik moet wachten tot hij er zelf uitkomt.
Ik ben een beetje de kluts kwijt en weet niet goed wat ik moet doen. Ik heb hem sinds hij hier is bijna niet geaaid, dus ik voel me schuldig, maar gezien zijn reacties weet ik niet of hij er wel echt op zit te wachten of dat het beter is om te wachten.
Misschien stel ik mezelf te veel vragen, maar ik wil echt het beste voor hem doen.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!