Hoi,
Ik hoop dat de experts hier me wat antwoorden kunnen geven...
De situatie: een wilde kat die ik heb laten chippen en steriliseren en die ik al een paar maanden in mijn tuin voer. Het is een echte wilde kat, wat betekent dat hij nog steeds naar ons blaast als we in de buurt komen. Zo'n type dat "in je gezicht aanvalt", om de woorden van de dierenarts te gebruiken die hem heeft geholpen.
Het probleem: we gaan verhuizen naar een huis met een tuin waar hij het vast naar zijn zin zou hebben, maar ik weet niet eens of het wel een optie is om hem mee te verhuizen. Nou ja, hij heeft die vangkooi al een keer meegemaakt, dus hem er nog een keer in krijgen wordt een hele klus... maar wat ik me vooral afvraag is of een wilde kat, die dus totaal geen band met ons heeft, wel zal begrijpen dat hij in de buurt moet blijven als hij eenmaal in de tuin van het nieuwe huis wordt losgelaten? Of zal hij proberen terug te gaan naar zijn oude plek (die op meer dan 200 km afstand ligt...)?
Wat ik zelf in gedachten had: hem een paar dagen opsluiten in een garage met een kattenbak en voer, zodat hij begrijpt dat er hier eten is, en dan de deur openzetten zodat hij zijn leven als vrije kat kan voortzetten. Maar is dit überhaupt wel haalbaar?
Alvast bedankt!