Een verdachte zwelling onder de kaak van mijn kat
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Echt super bedankt voor jullie reacties. Het stelt me gerust dat de spoeddiensten nog bereikbaar zijn. Op dit moment merk ik nog geen verandering in de toestand van mijn kat. Ik kijk het nog even aan hoe het zich ontwikkelt...
Hoi,
Een acute zwelling onder de kaak kan inderdaad een teken zijn van een allergische reactie na bijvoorbeeld een insectenbeet, maar dat is niet de enige mogelijkheid.
Je moet snel naar een dierenarts gaan om te voorkomen dat de bult groter wordt en de toestand van je kat verslechtert.
Maak je geen zorgen, op deze zondag 15-03-20 blijven de spoedklinieken voor dieren gewoon open, zelfs met COVID-19, om de continuïteit van de zorg te garanderen en dit onder de best mogelijke omstandigheden.
Fijne avond.
Caroline - Diergeneeskundestudent aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA), Projectmanager voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Conseil van EnvA http://proveto.net/
Hoi,
Eens met ***, dit is echt een spoedgeval voor de dierenarts. Als de zwelling in de keel toeneemt, kan je kat stikken.
Goedenavond,
De spoeddierenarts lijkt me hier de enige juiste keuze...
Als het inderdaad een steek is, lijkt hij een allergische reactie te hebben. Als de zwelling nog erger wordt, kan dat zijn ademhaling gaan blokkeren!
De maatregelen tegen de verspreiding van het virus verhinderen de zorgsector absoluut niet – of het nu om mensen of dieren gaat – om hun werk te blijven doen in geval van nood.
4 reacties van 4