Een verdachte zwelling onder de kaak van mijn kat

Dihbls
Dihbls Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Sinds ongeveer twee uur is er een zwelling die op een bult lijkt verschenen onder de kaak van mijn kat. Het voelt zacht aan en is ongeveer zo groot als zijn snuit.

Hij is erg moe en suf sinds die zwelling er zit, wat een totaal contrast is met hoe hyperactief hij normaal is. Hij reageert niet echt als ik aan de 'bult' probeer te voelen. Ik heb er met een familielid over gepraat en die denkt dat de kat door een insect gestoken is, omdat hij in de tuin komt en er nu weer bijen zijn.

Hebben jullie een ander idee wat het kan zijn? Is dit ernstig? Ik ga ervan uit dat naar de dierenarts gaan niet echt meer mogelijk is vanwege COVID-19...

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Dihbls
    Dihbls Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt super bedankt voor jullie reacties. Het stelt me gerust dat de spoeddiensten nog bereikbaar zijn. Op dit moment merk ik nog geen verandering in de toestand van mijn kat. Ik kijk het nog even aan hoe het zich ontwikkelt...

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Een acute zwelling onder de kaak kan inderdaad een teken zijn van een allergische reactie na bijvoorbeeld een insectenbeet, maar dat is niet de enige mogelijkheid.

Je moet snel naar een dierenarts gaan om te voorkomen dat de bult groter wordt en de toestand van je kat verslechtert.

Maak je geen zorgen, op deze zondag 15-03-20 blijven de spoedklinieken voor dieren gewoon open, zelfs met COVID-19, om de continuïteit van de zorg te garanderen en dit onder de best mogelijke omstandigheden.

Fijne avond.

Caroline - Diergeneeskundestudent aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA), Projectmanager voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Conseil van EnvA http://proveto.net/

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Eens met ***, dit is echt een spoedgeval voor de dierenarts. Als de zwelling in de keel toeneemt, kan je kat stikken.

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

De spoeddierenarts lijkt me hier de enige juiste keuze...

Als het inderdaad een steek is, lijkt hij een allergische reactie te hebben. Als de zwelling nog erger wordt, kan dat zijn ademhaling gaan blokkeren!

De maatregelen tegen de verspreiding van het virus verhinderen de zorgsector absoluut niet – of het nu om mensen of dieren gaat – om hun werk te blijven doen in geval van nood.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!