Een kat met een kraagje alleen laten?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Gisteren hebben we onze kat laten steriliseren en de dierenarts zei dat het beter is om haar een kraagje om te doen, zodat ze niet aan de wond likt en de hechtingen niet beschadigt. Het probleem is alleen dat de dierenarts ook zei dat ze in een rustige ruimte moet zitten, maar de enige plek die ik beschikbaar heb is een soort tuinkamertje in mijn tuin. Ik ga elke 30 minuten bij haar kijken, maar ik vroeg me af of het niet riskant is om haar alleen te laten met die kraag om. Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Goedenavond. Ik zou je aanraden om de dierenarts even te bellen voor telefonisch advies. Het zou een kleine irritatie kunnen zijn die je met een verzachtende zalf kunt behandelen, waarbij je de wond moet beschermen zodat het goed kan genezen. Houd je ons op de hoogte?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, omdat ze niet meer likte sinds we met het ontsmettingsmiddel (werkzame stof: chloorhexidine) zijn begonnen, hebben we besloten om geen kraag om te doen. Maar nu wordt het litteken een beetje rood (vanochtend was dat nog niet zo). Het is bijna een week geleden dat ze is geopereerd en m'n ouders zeggen dat het door de oplosbare hechtingen komt die loslaten terwijl de wond geneest.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Je kunt proberen haar een babyrompertje met korte mouwen en pijpjes aan te trekken. Dat beschermt het verband en het zit een stuk minder in de weg dan zo'n kap. Ze moet het natuurlijk wel accepteren.

Kleine tip: koop een setje zodat je kunt afwisselen (ik had er zelf drie voor de twee weken dat de hechtingen erin zaten). En maak maar twee van de drie drukknoopjes vast, zodat ze gewoon zelf naar de kattenbak kan.

Mijn poesje vond het geweldig om kleertjes aan te hebben en gedroeg zich als een echte ster.

Vertaald Frans
    G
    Greylox Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Zolang de kat binnen blijft, lijkt het risico me heel beperkt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kunt je kat gewoon alleen laten met zijn kap. Dat is geen enkel probleem.

Is er geen risico op wurging?

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!