Dubbele hoektanden bij mijn kat
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik heb een kat van een jaar die nog maar twee hoektanden heeft, is dat wel normaal??
Even in de gaten houden dus, bedankt voor jullie reacties
Vergeet-mij-nietjes glimlach :))
Sorry dat ik een beetje een pietje-precies ben, Euqinorev... Maar nu kan ik maar beter goed op mijn spelling gaan letten, ik voel dat je me scherp in de gaten gaat houden! ;)
Bedankt Margaux, ik had eigenlijk de term 'polydentosylie' (??) moeten gebruiken ;))
Ja, dat is de blijvende tand die doorkomt terwijl de hoektand nog niet is uitgevallen.
Maar Euqi, je hebt gelijk!! Sparrow heeft 6 blijvende hoektanden. Hij heeft zijn 4 normale hoektanden en onderaan twee kleine puntjes voor de hoektanden. De dierenarts heeft ernaar gekeken en het zijn inderdaad nieuwe hoektanden die zijn doorgekomen. Zolang hij er geen last van heeft, laten we het zo, maar als hij er last van krijgt, wordt hij geopereerd.
Het was een grapje Myosotis, maar bedankt voor de les...
Of is het zoiets als polydactylie, "caninedactylie"? Ik roep ook maar wat hoor, maar mijn Gatsby heeft echt van die bovenste hoektanden die over zijn lip steken als zijn bek dicht is. Ik had dat echt nog nooit eerder gezien (en ik vind het geweldig, het is echt te schattig, het is mijn kleine vampiértje ;)) )
Het zou best kunnen dat ze gewoon haar melktandjes aan het wisselen is en de blijvende tand al doorkomt. Als ik me niet vergis, zijn de hoektanden de laatste die uitvallen.
10 reacties van 10
- 🐱 Katten vervoeren: eindelijk een einde aan het gedoe met de transportmand?
- Met mijn kat in de cabine vliegen