Dove kat miauwt de hele nacht

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik heb een probleem en ik ben echt ten einde raad... Een jaar geleden hebben we een dove kat geadopteerd en sindsdien miauwt hij 's nachts. Geen zachtjes gemiauw hoor, maar echt hard, schor gemiauw, soms ook heel hoog, en vooral zonder duidelijke reden... Alle deuren staan open dus hij kan gaan en staan waar hij wil, hij heeft eten, drinken en een schone kattenbak... Als we opstaan vanwege dat gemiauw bijt hij in onze voeten of rent hij hard weg om ergens anders weer verder te miauwen... We hebben geprobeerd om overdag veel met hem te spelen zodat hij 's avonds moe is. Het resultaat is dat hij wel tegelijk met ons gaat slapen, maar na een half uurtje of een uurtje staat hij weer op en begint hij weer opnieuw. We hebben ook een interactief speeltje gekocht, maar na tien minuten is hij erop uitgekeken en begint hij weer te miauwen... Eerst werd ons verteld dat het na de castratie wel over zou gaan, maar dat heeft niets veranderd. Hij is in februari geholpen... We dachten erover om een tweede kat te nemen zodat hij niet alleen is, maar hij is erg bezitterig naar ons toe en wordt agressief tegenover andere dieren... We zijn ermee naar de dierenarts geweest, maar die zei dat er weinig aan te doen is, behalve misschien Feliway proberen... Het is echt zwaar voor ons; het slaaptekort breekt ons dagelijks op en we zijn bang voor gedoe met de buren (we hebben ze al horen klagen over het gemiauw...).

Ik kan me voorstellen dat er hier wel meer mensen zijn met een dove kat. Heeft iemand misschien tips? Bedankt!!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Manonzozo
    Manonzozo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien is hij wel angstig? Voelt hij zich misschien verloren en miauwt hij daarom? Of is het een manier om je aandacht te trekken?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Even een kleine maar belangrijke vraag:

Wat doe je eigenlijk als hij miauwt, sinds je hem hebt?

Wat bedoel je precies met dat hij bezitterig is en agressief wordt? Op welke manier heb je hem kennis laten maken met een andere kat?

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!