Hoi allemaal!
Ik voel me op dit moment echt rot, want de kat die we geadopteerd hebben zit al meer dan een week onder ons bad verstopt! Hij is een jaar oud en was voor de adoptie al erg verlegen. Hij woonde met een stuk of tien andere katten en viel een beetje buiten de groep, daarom werd ons voorgesteld om hem in huis te nemen. Maar helaas zijn we kort na zijn komst vergeten de badkamerdeur dicht te doen toen we erlangs liepen. Nadat we hem overal gezocht hadden, kwamen we erachter dat hij door een gat in de tegels is gekropen dat uitkomt bij de ruimte en de leidingen onder het bad...
Natuurlijk is het onmogelijk om hem eruit te krijgen. 's Nachts komt hij tevoorschijn om zijn brokjes te eten en de kattenbak te gebruiken, maar hij smeert hem zodra hij ons aan hoort komen of ons zelfs maar hoort praten. Dit duurt nu al meer dan een week. Ik geef hem elke dag een beetje natvoer om zijn vertrouwen te winnen, maar ik denk dat hij doodsbang is voor de herrie van het water in het bad elke dag. Daarnaast praten we 's ochtends weleens hard om wakker te worden, dus ik ben echt bang dat hij hierdoor elke dag nog banger wordt...! Ik baal er echt van dat ik die deur ben vergeten dicht te doen. Er was ons nog zo gezegd om hem in één kamer te laten zodat hij aan zijn nieuwe omgeving kon wennen... :(
Ik denk erover om een spray op basis van feromonen te kopen (zoals Feliway) om te proberen hem uit zijn schuilplaats te lokken. Wat vinden jullie daarvan? Ik hoor heel graag jullie advies..
Bedankt