Hoi,
Sorry dat ik jullie lastigval, zeker als ik in het verkeerde topic zit, maar ik zou graag jullie mening willen horen.
Gisteravond vond ik donkerrode/bruine vlekken die in mijn houten parketvloer getrokken waren. Het leek een beetje op opgedroogd bloed, alleen lagen ze er aan het begin van de avond nog niet (het moet ergens tussen 22:00 uur en middernacht zijn gebeurd). Ik weet dat mijn kat daar op een gegeven moment was, maar ik heb niet gezien wat hij precies aan het doen was. Ik heb trouwens ook niks gehoord (en geloof me, zelfs van een niesbui zou ik wakker zijn geworden).
Ik had dit soort vlekken al eens eerder gezien, maar toen was het veel kleiner en een stuk minder. Dat is alweer een paar maanden geleden.
Maar ik kan het niet laten om me af te vragen of het niet van mijn kat komt. Ik heb alleen geen idee wat het zou kunnen zijn en waar ik op moet letten of wat ik moet controleren :/?
Verder eet en drinkt hij normaal en ik heb niks geks gemerkt in de kattenbak (elke dag plasjes en ontlasting). Zijn gedrag is ook niet veranderd; hij speelt, komt knuffelen, enz...
Ook zie ik nergens bloed op hem en heeft hij geen zichtbare wondjes.
Ik heb vanochtend de dierenarts gebeld, maar die wist ook niet zo goed wat het kon zijn, behalve misschien een blaasontsteking (maar dat zouden dan toch eerder druppels zijn en geen vlekken?), een te harde nies (maar ik heb niks gehoord?), of vlooien (maar hij komt niet buiten).
Het enige kleine dingetje dat me sinds gisteravond is opgevallen, is dat hij een 'traanoogje' heeft. Het is heel licht, maar er zit een waterig druppeltje onder zijn oog (één keer gisteravond en net weer een keer). Maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, of wel?
Nou, bedankt voor het lezen en als jullie ideeën hebben, of me gewoon kunnen vertellen of jullie denken dat het van de kat komt of niet...