Hoi,
Ik heb twee katten en ik denk er al een tijdje over na om een derde in huis te nemen.
De keuze is goed doordacht; ik heb de ruimte en de middelen.
Maar ik heb mijn twee grote schatjes nu al 10 jaar en ik ben bang dat de komst van een kitten ze erg in de war zal brengen. Ik heb me al goed ingelezen over hoe ik ze aan elkaar moet laten wennen, maar er is één probleem: het geslacht van de nieuwe kat.
Ik hoor en lees vaak dat je beter een kat van het tegenovergestelde geslacht kunt nemen om rivaliteit te voorkomen.
Dat klopt, maar ik heb al een mannetje en een vrouwtje.
De poes is erg dominant en aanwezig (al heb ik gemerkt dat ze wel moedergevoelens krijgt als ze een kitten of zelfs een baby ziet), en de kater is precies het tegenovergestelde: een enorme schat die lekker in zijn eigen hoekje zit en nooit ergens een probleem van maakt.
Ik heb jullie advies, ervaringen en tips nodig om me te helpen bij mijn keuze...
Ik ben bang dat de poes de kitten eerst gaat bemoederen, maar haar daarna probeert te domineren als ze eenmaal volwassen is, mocht het een vrouwtje zijn.
Maar ik ben ook bang dat mijn kater teveel onder de voet wordt gelopen door een ander mannetje, omdat hij zelf zo ontzettend passief is.
Ik heb wel eens gehoord dat twee gesteriliseerde poezen beter met elkaar overweg kunnen dan twee katers...?
Alvast bedankt voor jullie reacties! 💕