Dennenhars op de kat - hoe krijg je dat eraf?

Elise25
Elise25 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik ben op zoek naar jullie tips en tricks, want mijn kat komt net van buiten met dennenhars in zijn vacht (hij hangt altijd rond bij een dennenhaag).

Om het te verwijderen: denken jullie dat het kwaad kan om een beetje zonnebloemolie op een washandje te doen en dit over de hars te wrijven? Kan dat geen kwaad als hij zichzelf daarna likt? (Ik let er natuurlijk goed op dat hij niet helemaal onder de olie komt te zitten).

Alvast bedankt voor jullie hulp! ☺️

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

1 antwoord
Sorteren op:
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Je kunt zonder problemen olie gebruiken om de hars te verwijderen, want olie is niet giftig voor katten.

Het enige 'risico' als hij te veel olie binnenkrijgt, is dat hij aankomt. Maar van een beetje olie op zijn vacht wordt hij echt niet dik, hoor! Maak je in jouw geval dus geen zorgen.

Mocht het zelfs met olie niet weggaan, dan kun je de haren altijd nog wegknippen, ook al ziet dat er misschien niet zo fraai uit...

Groetjes,

Laura

Vertaald Frans
  • 1 reactie van 1

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer