De poep van m'n kat blijft in z'n vacht hangen en hij smeert alles onder :@

Marion17310
Marion17310 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Groot probleem, de titel zegt het al: het is echt ranzig. Hij gaat in zijn mandje liggen, de poep blijft in zijn haren hangen en daarna smeert hij alles onder. Hem schoonmaken is een drama, want hij werkt totaal niet mee!

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik kan toch moeilijk z'n kont gaan scheren...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • Marion17310
    Rapporteren

Je moet je kat echt leren om zich te laten hanteren, want hoe moet je hem anders verzorgen of medicijnen geven bij verwondingen of ongelukjes? Ik knip inderdaad ook de haren rond de anus weg bij mijn lieverd die heel harig is; bij diarree is dat een stuk frisser en makkelijker schoon te maken.

Mijn kat is een herplaatser en hij heeft al enorme sprongen gemaakt sinds ik hem in huis heb, maar hij is wel in het bos geboren... Hij laat zich met veel plezier aaien, maar hij moet zich de eerste keer dat ik het daar probeerde schoon te maken aangevallen hebben gevoeld, en sindsdien is het lastig.

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet je kat echt leren om zich te laten hanteren, want hoe ga je hem anders verzorgen of medicijnen geven als hij gewond is of een ongelukje heeft gehad?

Inderdaad, de haren rond de anus wegknippen doe ik ook bij mijn lieverd die heel veel haar heeft. Bij diarree is dat een stuk schoner en makkelijker schoon te maken.

Vertaald Frans
    Marion17310
    Rapporteren

Hoi, het knippen van de haren rond de anus doet echt geen pijn bij je kat. Doe het gewoon tijdens een normale verzorgingsbeurt, een beetje 'tussen neus en lippen door', terwijl je rustig tegen hem praat. Een klein schaartje (zoals een nagelriemschaartje) is prima. Je kunt zijn achterwerk ook schoonmaken met speciale kattendoekjes.

Ik weet dat hij geen pijn heeft, maar hij laat me niet meer in de buurt komen zodra ik de haren op die plek begin aan te raken. Hij gaat nu buiten slapen omdat hij het echt niet toelaat, ook al doe ik heel voorzichtig en geef ik hem snoepjes. Het werkt gewoon niet.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Het wegknippen van de haartjes rond de anus doet je kat echt geen pijn. Doe dit gewoon tijdens een normale verzorgingsbeurt, een beetje 'tussen neus en lippen door', terwijl je zachtjes tegen hem praat. Een klein schaartje (zoals een nagelriemschaartje) werkt prima. Je kunt zijn achterwerk ook schoonmaken met speciale reinigingsdoekjes voor katten.

Vertaald Frans
    Marion17310
    Rapporteren

Ik woon alleen.. Nou, ik maak hem schoon met een washandje en daarna doet hij de rest zelf, maar het is nu al een drama. Hij is erg gevoelig en houdt er niet van als je aan hem zit te frunniken, of nou ja, hij is bang. Eén keer heeft hij zelfs naar me geblazen, terwijl ik hem echt geen pijn deed..

Ik vraag me inderdaad af of het niet door de voeding komt, want de ontlasting was nu wat zacht en stonk behoorlijk. Ik ben nu naar m'n werk en hoop dat ik bij thuiskomst niks meer vind. Maar goed, iedereen heeft wel eens last van wat dunnere ontlasting dan normaal.

Vertaald Frans
    Kirikiri
    Kirikiri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik raad je ook aan om het weg te knippen (geen tondeuse gebruiken, want daar wordt hij bang van) en doe dit vooral met z'n tweeën.

Check daarnaast ook even of het probleem niet komt door te zachte ontlasting, of juist te harde, waardoor hij het niet goed kwijt kan.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je kunt dit het beste even met z’n tweeën doen. Een kam is niet zo’n goed idee, want dan smeer je het eerder uit dan dat je het weghaalt, en als het al is opgedroogd gaat het aan de haren trekken :/ Je hoeft hem trouwens niet helemaal te scheren hoor, je kunt ook gewoon de haren wegknippen die snel vies worden.

Vertaald Frans
    Marion17310
    Rapporteren

Mijn langharige poes krijgt op het moment een vies achterwerk, dus heb ik de haren daar een beetje bijgeknipt om de schade te beperken. Het is geen gezicht, maar ik heb nu tenminste meer rust ^^

Hij laat me dat echt nooit doen, die haren knippen... Of misschien een klittenkam met mesjes? Maar ik betwijfel of hij me dat wel laat doen.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Op het moment krijgt mijn langharige poes een vieze kont, dus heb ik de haren eromheen maar weggeknipt om de boel een beetje schoon te houden. Het is geen gezicht, maar zo heb ik tenminste wat meer rust ^^

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!