De kattenbak in de wc zetten

X
Xnighem Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb een kitten van inmiddels 6 maanden en ik krijg die nare kattenbakgeurtjes maar niet weg. Hoewel ik de bak meerdere keren per dag verschoon, helpt er niets.

Nu overweeg ik om de bak in de wc te zetten, is dat een goed idee? De deur blijft dan op een kiertje staan zodat ze er altijd bij kan.

Ik kon zo snel geen redenen vinden om het niet te doen, maar voor de zekerheid vraag ik het toch even aan jullie.

Is dit een goede oplossing?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

In een video van Absolument Chat (een Frans YouTubekanaal over katten) wordt aangeraden om de kattenbakken in een doorgang te zetten, en niet in een afgelegen kamer. Dat is natuurlijk vooral theorie en niet altijd even haalbaar, maar als je hen mag geloven is het een strategische keuze, misschien vooral voor mensen met katten die de bak vermijden.

Het idee is dat de kat vluchtwegen heeft als hij wordt gestoord. Zo zou hij zich meer op zijn gemak voelen.

Zelf doe ik dit niet en die van mij gaan inmiddels naar buiten, behalve als het rotweer is. Maar mocht jouw kat de bak niks vinden, dan weet je nu tenminste waarom.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Het nadeel van de wc is dat je daar meestal geen raampje open kunt zetten om te luchten.

Vermijd in ieder geval absoluut luchtverfrissers in een spuitbus, die zijn echt schadelijk voor katten (en vaak ook voor mensen).

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!