De kattenbak in de wc zetten
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik gebruik zelf nergens producten, alleen azijn en baking soda!
Zeker omdat ik juist een septic tank heb...
Maar verder is dit over het algemeen wel de plek waar je dit product het makkelijkst gebruikt, denk ik...
Bleekmiddel in de wc? Ik hoop voor je dat je huis op het riool is aangesloten, want met een septic tank maak je het jezelf echt lastig!!
Nu iedereen toch lekker losgaat, doe ik dat ook maar even.
Ik had mijn eerste bericht wat ingekort omdat ik dacht dat mensen niet op alle details zaten te wachten: de reden dat ik vind dat de kattenbak prima op de wc kan staan, is omdat mijn katten me altijd volgen naar het toilet en me dan tegelijkertijd nadoen 😂 en zelfs ook op een later moment. Volgens mij is het dus juist een aanbevolen plek, zeker omdat je daar makkelijk bleek gebruikt en dat gaat prima samen met katten.
Veel katten doen dat inderdaad, je volgen naar de wc of de badkamer als je daar bent. Dat zal wel zijn om ons aan te moedigen of om te kijken of we ons wel goed wassen 😁
Als ze zegt dat de kattenbak in de woonkamer staat, ben ik daar niet zo'n fan van. Ik heb dat een tijdje gedaan en eerlijk gezegd is het niet echt gezellig als je visite hebt. Wat voor kattengrit je ook gebruikt, als het 'vers' is, is er geen houden aan en ze hebben natuurlijk een feilloos gevoel voor timing 😆 Je gasten komen er niet ongeschonden vanaf. In de gang vind ik trouwens ook een slecht idee.
Maar goed, dat is de theorie en sommige katten passen zich makkelijker aan de situatie aan dan andere.
Ik was tot de conclusie gekomen dat er voor veel mensen geen ideale plek is, maar voor katten met zindelijkheidsproblemen kan de locatie wel een rol spelen in het probleem.
En hoewel ze gelijk heeft dat ze meer moeite doen om zich aan ons aan te passen dan andersom, moet je het ook een beetje nuanceren als ze zegt dat ze zich maar moeten schikken. Het is geen dierenmishandeling als je niet de plek biedt die ze het liefst zouden willen, maar bij een kat die tekenen van ongemak vertoont (het type dat een gedragstherapeut vaak ziet), mag je dit aspect zeker niet negeren.
Ik heb de video bekeken, ja, interessant hoor. Ik vermoed dat dat de reden is dat een van mijn katten graag even in de wc komt kijken als ik er ben (soms om te plassen, maar meestal gewoon voor een praatje). Trouwens, ik besef nu dat die kat me ook al kwam opzoeken in de wc van m'n oude appartement als ik de deur niet goed dichtdeed, terwijl de kattenbakken daar niet eens stonden.
Hoi Docline
ik bedoelde niet een gang of de hal, maar ook weer niet een afgelegen hoekje. En ik herhaal het nog eens: ik doe het zelf ook niet zo, maar bekijk de link onderaan mijn bericht maar eens als je denkt dat ik onzin verkoop. Het wordt goed onderbouwd. Kijk alleen niet tot het einde van de video waar ze reclame maakt, want alles wordt uitgelegd tot 3:20. Ze zei het al in een eerdere video, maar ik heb even geen zin om die op te zoeken 😁
https://www.youtube.com/watch?v=77OsCyDzado
je mag me er best van beschuldigen dat ik niet alleen video's over katten kijk, maar beschuldig me niet van het maken van reclame als ik zeg dat je echt wat opsteekt van haar video's. Het heeft de meeste vragen beantwoord die ik in het begin had.
Bij ons thuis stond de kattenbak vóór de verbouwing in de badkamer/wc, precies in de ruimte tussen de muur en het toilet. Mijn kat vond het geweldig om 's ochtends tegelijkertijd met mij zijn plasje te doen. Sinds een jaar staat de bak in de bijkeuken en hij is helemaal gewend aan de nieuwe plek. Mijn andere kat doet haar behoefte liever buiten, behalve als het echt dringend is, dan gebruikt ze dezelfde kattenbak.
In mijn huidige huis staan de twee kattenbakken in de wc (één gesloten bak en één open bak. Ik heb momenteel twee katten).
In mijn vorige woning stonden ze in de badkamer.
Geen sprake van dat ik de kattenbakken op een drukke plek zet waar iedereen langslopt (dat hoor ik echt voor het eerst).
Ik meng eigenlijk altijd minstens drie verschillende soorten kattenbakvulling om een textuur te krijgen die fijn is voor de katten en voor mij makkelijk tussendoor schoon te maken is. (Ik schep elke plas of drol er meteen uit en vervang dit direct door eenzelfde hoeveelheid nieuwe vulling).