De kat van mijn buurvrouw wil niet meer weg uit mijn huis

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik speel nu al een paar maanden elke dag even met de kat van de buurvrouw op straat als ik uit school kom, maar sinds een week of vier is mevrouw bij mij ingetrokken... En ze wil echt niet meer weg. Ik heb haar al een keer of 5 'met zachte dwang' buiten gezet, maar ze vindt steeds een manier om weer terug te komen. Ik vind haar hartstikke lief, maar ik begin nu echt problemen te krijgen met de buurvrouw, die dreigt de politie te bellen... Ik word er echt moe van dat ze op elk moment van de dag of nacht aanbelt om me te beschuldigen van het stelen van haar kat en me voor alles en nog wat uit te schelden... Ik heb al om me heen gevraagd, maar niemand weet hoe ik haar wegkrijg, dus ik vraag het aan jullie... Als je wat tips voor me hebt, hoor ik het heel graag! :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

46 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Oh ja, slim, daar had ik nog niet aan gedacht! We wachten de reactie wel even af ;)

Vertaald Frans
    A
    Antho70 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien heeft Lolz wel een kattenluikje en komt deze poes zo bij haar naar binnen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als je zegt dat de kat bij je komt, bedoel je dan binnen? Of alleen in de tuin?

Volgens mij lacht de politie haar keihard uit als het alleen om de tuin gaat, want dan loopt de kat eigenlijk gewoon los.

Als hij binnenkomt, dan moet je de deur wel voor hem opendoen (gezien de temperatuur lijkt het me stug dat je de deuren of ramen de hele dag open hebt staan). En als hij naar binnen glipt terwijl de ramen openstaan om te luchten, hoef je hem alleen maar weer naar buiten te zetten.

Je buurvrouw lijkt me echt een steekje los te hebben!! ^^

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sorry hoor, maar een kat die naar buiten mag gaat nu eenmaal bij anderen buurten, of ze het nou naar hun zin hebben of niet... Mijn Sushi is hartstikke gelukkig bij ons, maar ze is vaak bij de buurvrouw omdat die ook een hele goede band met haar heeft... Dat betekent echt niet dat mijn kat niet gelukkig is bij ons... De reactie van je buurvrouw is trouwens echt volkomen belachelijk! Zoals anderen al zeiden: als het haar niet aanstaat, moet ze haar kat maar gewoon binnenhouden!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee hoor, haar kat is echt wel gechipt. Ik ga gewoon een melding maken bij de politie. Als zij het niet onderling wil oplossen, zie ik niet in waarom ik dat wel zou doen.. :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De kat van mijn buren komt bij mij over de vloer, en er is echt geen enkel probleem tussen mij en de buren...

Ze zit alleen wel fout als de kat niet gechipt is (een tatoeage is voor de wet niet meer genoeg) en omdat het dier aan het rondzwerven is.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Jaaa :)

Nou, dat is dus wat ik ga doen, want ze lijkt me maar niet met rust te willen laten en die kat... tja, die lijkt ook niet echt van plan om weg te gaan.

Inderdaad, vooral omdat een kat die het naar zijn zin heeft normaal gesproken niet bij een ander gaat wonen, maar goed, ze heeft blijkbaar besloten om gewoon idioot te doen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Echt schattig :-)

Nou, zoals al gezegd (vooral omdat ze het maar niet lijkt te willen begrijpen), raad ik je aan om bij de politie een melding te maken van intimidatie. Wijs je buurvrouw ook nog eens op de regels voor loslopende dieren.

Ik word zo moe van zulke mensen; ze doen er niets aan om hun kat op hun eigen terrein te houden en komen achteraf wel lopen janken...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ik heb mijn probleem nog steeds niet opgelost en blijkbaar was de buurvrouw me sneller af, want ze heeft me (echt wel een keer of 30) verteld dat ze aangifte heeft gedaan van diefstal... Maar ik wilde toch even de foto's plaatsen van dit schattige pluisbolletje dat besloten heeft om bij mij te gaan wonen :3

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Eerlijk gezegd, als er een kat bij MIJ over de vloer komt, zou ik er echt geen moeite mee hebben om hem te aaien als hij dat wil. Ik zou me nergens schuldig over voelen. Een kat die buiten komt gaat waar hij wil, en als hij bij jou wil zijn, dan komt hij gewoon langs. Als je buurvrouw het er niet mee eens is, heeft ze maar twee opties: hem binnenhouden of een veilige buitenren voor hem maken. Wil ze dat niet? Tja, dan heeft ze gewoon pech. Ze hoeft je echt niet lastig te vallen terwijl haar eigen kat buiten "rondzwerft" ;-)

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 46

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!