De kat van mijn buurvrouw wil niet meer weg uit mijn huis

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik speel nu al een paar maanden elke dag even met de kat van de buurvrouw op straat als ik uit school kom, maar sinds een week of vier is mevrouw bij mij ingetrokken... En ze wil echt niet meer weg. Ik heb haar al een keer of 5 'met zachte dwang' buiten gezet, maar ze vindt steeds een manier om weer terug te komen. Ik vind haar hartstikke lief, maar ik begin nu echt problemen te krijgen met de buurvrouw, die dreigt de politie te bellen... Ik word er echt moe van dat ze op elk moment van de dag of nacht aanbelt om me te beschuldigen van het stelen van haar kat en me voor alles en nog wat uit te schelden... Ik heb al om me heen gevraagd, maar niemand weet hoe ik haar wegkrijg, dus ik vraag het aan jullie... Als je wat tips voor me hebt, hoor ik het heel graag! :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

46 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Aurore Boréale
    Aurore boréale Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Uiteindelijk is dit verhaal ingewikkelder dan alleen een simpel gedoe met katten; het is een echt burenprobleem en intimidatie. En als ze echt niet spoort, moet je er zeker van zijn dat ze haar kat niet mishandelt, dus dat is een dubbele reden om de politie in te schakelen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

1°- Zoals een van de reageerders al zei: je buurvrouw spoort niet helemaal. Er zit bij haar echt een steekje los...

2°- Het idee om een melding te maken bij de politie lijkt me helemaal niet verkeerd, zodat ze je buurvrouw daar alvast kennen (aanval is immers de beste verdediging). Bovendien is het feit dat ze je midden in de nacht komt lastigvallen echt volstrekt onacceptabel.

Als je niet goed bij je hoofd bent, hoor je geen kat te hebben, of welk ander dier dan ook, maar ja...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze blijft me maar lastigvallen hoor :) Gisteren kwam ze zelfs om 2 uur 's nachts nog aanbellen, terwijl de kat er niet eens was 😒 M'n vriend gaat er vandaag als het goed is wat aan doen. En m'n ouders weten ervan, maar die boeit het niks x)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Is ze gestopt met je lastig te vallen? Heb je al een melding gemaakt bij de politie? Weten je ouders ervan?

Gewoon even om te kijken hoe de situatie nu is en om mezelf in het gesprek te mengen, want ik vind het een interessant onderwerp! 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze bestaan wel hoor, maar ik zou me echt niet zo uitsloven voor iemand die me midden in de nacht voor rotte vis uitmaakt. Ik heb mijn best wel gedaan. Eerlijk gezegd is het mijn probleem niet meer of die kat van haar nu blijft of niet. Wil ze weer van die kuren hebben? Laat haar dan maar. Ik geef geen cent aan haar uit...

Vertaald Frans
    Farfalla56
    Farfalla56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mlynn14: nee hoor, dat is een gewone huiskat, geen bengaal

Lolz: er bestaan elektronische kattenluikjes; sommige gaan open met een 'chip' aan de halsband van je kat en andere (die zijn erg duur) gaan open door de identificatiechip te herkennen van de kat die je hebt geregistreerd.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

* Als ik zeg: "Ik heb geprobeerd het kattenluikje te blokkeren, maar ik krijg het niet over mijn hart om die kleine pluizenbol in de kou te laten huilen terwijl hij aan mijn deur krabt...", dan betekent dat simpelweg dat we hem uiteindelijk toch open hebben gelaten. Ten eerste omdat ik echt niet inzie waarom ik mijn eigen kat zou beperken alleen omdat die van haar niet naar huis wil. En bovendien, aangezien ze haar kat buiten laat zonder dat hij naar binnen kan wanneer ze naar haar werk gaat, zou ik het veel te wreed vinden om hem niet binnen te laten om even lekker op te warmen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De kat komt inderdaad via het kattenluikje naar binnen :) Ik ben me ervan bewust, die van mij gaat ook vaak naar de buurvrouw, maar dat hij dan helemaal niet meer weg wil... Ik heb geprobeerd het kattenluikje 'af te sluiten', maar ik krijg het niet over mijn hart om dat kleine bolletje wol in de kou te laten huilen terwijl hij aan de deur staat te krabben... :( Ik heb nog steeds geen melding gedaan bij de politie, maar mijn vriend gaat dat morgen waarschijnlijk wel doen, anders ben ik bang dat het uit de hand gaat lopen.. Nogmaals bedankt voor jullie reacties :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt dat je voor de kat zorgt :) Het is echt triest dat je buurman niet naar de kat omkijkt.

Ik denk dat je een Bengaal hebt, of eerder een kruising. Is hij erg actief? Houdt hij van water? Is hij erg vocaal? Als dat zo is, dan denk ik dat het een Bengaal is! :) Gefeliciteerd als dat echt zo is... Ik heb mijn Bengaal voor circa 925 € gekocht. Dat is misschien de reden waarom je buurman zo boos was, zeker omdat jij nu voor de kat zorgt!

In ieder geval veel succes met je nieuwe gezinslid :)

(Sorry voor mijn woorden en zinnen, ik spreek niet zo goed Nederlands)

Vertaald Frans
    Farfalla56
    Farfalla56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

er bestaan in dat geval speciale kattenluikjes hiervoor (maar daar hangt wel een prijskaartje aan :/ )

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 46

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!