De kat van mijn buurvrouw wil niet meer weg uit mijn huis

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik speel nu al een paar maanden elke dag even met de kat van de buurvrouw op straat als ik uit school kom, maar sinds een week of vier is mevrouw bij mij ingetrokken... En ze wil echt niet meer weg. Ik heb haar al een keer of 5 'met zachte dwang' buiten gezet, maar ze vindt steeds een manier om weer terug te komen. Ik vind haar hartstikke lief, maar ik begin nu echt problemen te krijgen met de buurvrouw, die dreigt de politie te bellen... Ik word er echt moe van dat ze op elk moment van de dag of nacht aanbelt om me te beschuldigen van het stelen van haar kat en me voor alles en nog wat uit te schelden... Ik heb al om me heen gevraagd, maar niemand weet hoe ik haar wegkrijg, dus ik vraag het aan jullie... Als je wat tips voor me hebt, hoor ik het heel graag! :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

46 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik heb de kat in huis genomen omdat ze een andere heeft gekocht en hem niet meer wilde...

Ze kwam me zelf vertellen dat ze hem niet meer wilde, ik citeer: "Dat ding houden dat geen enkel respect heeft voor zijn baasje en dat ze hem niet meer in huis wilde zien, want *** weet wat ze hem anders aan zou doen".

Serieus?

Het meest schokkende van dit alles vind ik nog wel... ik weet niet of het 't feit is dat ze die kat zomaar aan je heeft gegeven of dat ze alweer een nieuwe heeft gekocht...

Mijn ***.

Er is één ding dat ik echt nooit zal begrijpen: dat soort mensen die per se een dier willen, maar er vervolgens de verantwoordelijkheid niet voor nemen. En het ergste is dat ze er dan gewoon weer eentje neemt...

Ik hoop voor je dat het met die nieuwe kat niet weer precies hetzelfde liedje wordt.

Je zou eventueel alvast actie kunnen ondernemen en teruggaan naar de politie waar je die melding hebt gemaakt, puur om ze te waarschuwen dat deze mevrouw weer een nieuwe kat heeft genomen.

Tja, ik word echt moedeloos van dit soort mensen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, voorlopig is het echt een beetje een drama hoor. Eigenlijk ging het nog wel met Kitty toen hij er nog niet "echt" de hele tijd was, maar nu is het echt oorlog geworden... Ik snap er niet veel van waarom dat nou zo is, want hiervoor konden ze het juist heel goed vinden samen :3 Eerlijk gezegd boeit het me niks of ze me nu lastigvalt of niet, ze is me zelf komen vertellen dat ze het niet meer wilde, ik citeer: "dat ding in huis houden dat geen enkel respect heeft voor zijn baasje en dat ze hem niet meer bij haar binnen wilde zien, want anders mag *** weten wat ze hem aandoet". Ik hoop alleen dat haar andere kat niet op het lumineuze idee komt om bij mij in te trekken x)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Uh, nog wel een tip: regel een overdrachtsverklaring en zet de chip op jouw naam, anders kan ze het je echt nog knap lastig maken...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, echt bizar om te zien hoe snel ze alweer een nieuwe kat heeft genomen. Volgens mij wilde ze alleen maar je leven zuur maken of een rechtszaak tegen je aanspannen om je geld afhandig te maken, want het ligt er duimendik bovenop dat ze niet echt om haar kat geeft. Maar ik ben blij dat je eindelijk rust hebt en die kat is vast veel beter af bij jou.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik woon in een huis :) We hebben een melding gedaan bij de politie en ze is meteen gestopt met me lastigvallen. Ik heb de kat trouwens weer terug, omdat ze een andere heeft gekocht en hem niet meer wil...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

je kunt hem lokken van jouw huis naar dat van je buurvrouw, maar als de route te lang is kan ik je niet helpen (tenzij ik nog een nieuw idee krijg)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Om te beginnen, woon je in een appartement of in een huis?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik weet niet hoe ik je kan helpen om de kat van je buurvrouw uit je huis te jagen, maar wat dat lastigvallen betreft: je zou 's nachts een briefje op je deur kunnen hangen. Zet daarin dat het niet aan jou ligt maar aan haar, omdat jij haar kat niet gijzelt maar het beestje zelf bij jou naar binnen glipt. Geef ook vooral aan dat ze je niet midden in de nacht moet komen lastigvallen, omdat je overdag vast belangrijke dingen te doen hebt waarvoor je je nachtrust hard nodig hebt.

Ik ben het met je eens dat je je eigen kattenluikje niet hoeft te blokkeren; je gaat je eigen kat natuurlijk niet straffen voor die van je buurvrouw. Zij is degene die haar kattenluikje zou moeten afsluiten, maar dat moet ze alleen nog even gaan inzien!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En, hoe staat het er nu voor met die buurvrouw?

Vertaald Frans
    Farfalla56
    Farfalla56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

ja oké, maar dat ze irritant is betekent nog niet dat ze haar kat mishandelt. ik zeg niet dat de buurvrouw gelijk heeft (echt niet 👎), maar je moet niet alles op één hoop gooien. op de foto's ziet hij er in ieder geval niet mishandeld uit.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 46

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!