De kat van mijn buurvrouw wil niet meer weg uit mijn huis

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik speel nu al een paar maanden elke dag even met de kat van de buurvrouw op straat als ik uit school kom, maar sinds een week of vier is mevrouw bij mij ingetrokken... En ze wil echt niet meer weg. Ik heb haar al een keer of 5 'met zachte dwang' buiten gezet, maar ze vindt steeds een manier om weer terug te komen. Ik vind haar hartstikke lief, maar ik begin nu echt problemen te krijgen met de buurvrouw, die dreigt de politie te bellen... Ik word er echt moe van dat ze op elk moment van de dag of nacht aanbelt om me te beschuldigen van het stelen van haar kat en me voor alles en nog wat uit te schelden... Ik heb al om me heen gevraagd, maar niemand weet hoe ik haar wegkrijg, dus ik vraag het aan jullie... Als je wat tips voor me hebt, hoor ik het heel graag! :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

46 antwoorden
Sorteren op:
  • Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, dit bericht is al wat ouder, maar ik ga er toch even op reageren,

zodat sommige mensen zich misschien

minder alleen voelen😁. Als ik jou was, zou ik eerst

die dreiging met een klacht omdraaien tegen je

buurvrouw, want ze hoort je niet zo lastig te vallen.

Wat die poes betreft: behalve haar eventueel wegjagen

(wat volgens mij niet per se nodig is),

denk ik dat de grootste fout die je niet moet begaan

tegenover je buurvrouw, het voeren van deze kat is.

Ik spreek voor mezelf, maar ik zou het

mijn buren niet kwalijk nemen als ze ook een beetje van mijn

katten genieten. Ik zou het ze echter wél kwalijk nemen als ze

hen voor de lol zouden voeren, want het is altijd

makkelijk om een kat (en andere dieren) te

lokken met snoepjes of een soort

voer dat de eigenaar normaal niet geeft.

Dus als ik een advies mag geven: geef haar geen eten, en stop bij voorkeur met het spelen met deze poes (of doe het heel onopvallend 😁) 

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

LOL! Modestesavinien is nog lang niet klaar met getraumatiseerd worden door de spelling van de meeste posters... 

Vertaald Frans
    Modestesavinien
    Modestesavinien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Als deze kat graag bij je wil blijven, dan komt dat doordat hij niet bang is voor spelfouten of slecht Nederlands. Wat een held is die kat.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat is de naam van de kat van mijn zus! "De kat"!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De chip staat al op mijn naam, dat was een van de eerste dingen die ik heb gedaan :) Ja, ze is manisch-depressief... Maar ik vond het niet echt nodig om dat te vermelden. Voorlopig gaat alles goed met de nieuwe kleine, alleen kunnen we maar geen naam vinden.. Ik noem hem straks nog gewoon 'de kat'.

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Josiane lobstein Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Ja, dat klopt! Ik heb ook meegemaakt dat de kat van de buurvrouw bij mij introk. In het begin kwam ze hem nog wel ophalen, maar na verloop van tijd kwam ze niet meer omdat haar man hem mishandelde. Het resultaat was dat hij bij ons bleef wonen en we hebben hem laten castreren. We hebben hem bij ons gehouden tot aan zijn dood. Het enige minpuntje was dat hij zijn kater-gewoontes hield, maar wat was hij ontzettend lief! Al die jaren daarna heeft ze steeds weer nieuwe katten genomen, maar die jaag ik weg omdat ze ze niet laat helpen. We hebben hem 14 jaar gehad en we missen hem nog steeds! Hij kreeg kanker. We hadden hem MENDIANT genoemd. We hebben hem uiteindelijk laten inslapen voor een zacht einde.
    Vertaald Frans
    Farfalla56
    Farfalla56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Kijk even wat je kunt doen om de chip op jouw naam te laten zetten, want op de dag dat hij er vandoor gaat of er iets anders gebeurt, bellen ze je buurvrouw. Het is voor hem en voor jou waarschijnlijk wel beter als hij niet meer naar haar teruggaat ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je buurvrouw is niet alleen onverantwoordelijk, het is erger dan dat als ik je verhaal zo hoor: ze heeft gewoon ernstige psychische problemen (en dat is lastiger, want daar valt niet mee om te gaan). Je lastigvallen zonder op de tijd te letten... weer een kat nemen om degene die bij jou komt te vervangen... Dat klinkt allemaal niet echt normaal! Je buurvrouw is gewoon niet goed snik. Gelukkig voor jou is die aandoening niet besmettelijk, dat is tenminste een geruststelling.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Onverantwoordelijke mensen heb je overal, ik ben gestopt met proberen daar iets aan te veranderen. Ik ga gewoon proberen zo goed mogelijk te zorgen voor degene die ze me "gegeven" heeft en niet te dicht bij de nieuwe te komen :)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 46

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!