De kat en het strand
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi!
Luister niet naar de reacties. Een kat kan prima naar het strand gaan, zeker als hij al gewend is aan wandelingen. Ze houden van het zand, lekker graven...
Ik heb met mijn kat een roadtrip van Chicago naar Los Angeles gemaakt met de auto. IEDEREEN zei dat het een slecht idee was en kwam aanzetten met van die stereotypen over katten.
MAAR niet alle katten zijn hetzelfde.
Als je merkt dat je kat van wandelen houdt, dan zal hij het strand ook geweldig vinden.
Die van mij heeft 8 uur gevlogen en op de terugweg zelfs 12 uur; echt een engeltje, hij lag zelfs te spinnen.
En in de auto lag hij lekker te slapen, keek hij wat om zich heen, spon hij en kwam hij bij ons op schoot liggen.
Je kon echt zien dat hij ervan genoot.
We hebben allerlei klimaten gehad: erg veel wind (in Chicago, de Grand Canyon en Petrified Forest), hij vond het prachtig en we hebben zelfs een boottochtje met hem gemaakt. De rest was een vrij gemiddeld klimaat, maar in New Mexico, Las Vegas en Los Angeles was het erg warm en dat kon hij ook prima hebben!
Waarom? Omdat we bij hem waren. Zolang je bij hem bent, zorgt dat het goed met hem gaat, hem water en eten geeft en af en toe zijn kopje wat natmaakt bij hoge temperaturen, komt het helemaal goed en zal hij het naar zijn zin hebben.
Het is voor hem net een reusachtige kattenbak!
Persoonlijk laat ik de mijne uit in het bos, in tuinen, op de stoep en op het strand. Ik woon in België, dus de temperaturen zijn hier oké, maar zoals ik al zei kon hij de hitte in New Mexico ook aan, dus...
Een kat past zich aan, vooral als je hem er van jongs af aan aan laat wennen. Hij is blij om bij zijn baasjes te zijn en niet alleen thuis opgesloten te zitten. Een kat heeft vrijheid nodig, moet de omgeving kunnen ontdekken, nieuwe geurtjes ruiken... het blijven katachtigen.
Natuurlijk moet je op bepaalde dingen letten, het blijft een dier, maar het is mogelijk en onder de juiste omstandigheden is het een superervaring voor jullie beiden.
Stop dus met die stereotypen, elke kat is anders.
Voor degenen die geïnteresseerd zijn: ik heb een blog gemaakt over hoe je met een kat kunt reizen:
Reizen met je kat (canva.site)
Het is veel verstandiger om haar niet mee te nemen en ze zal je er vast dankbaar voor zijn, want ik betwijfel of katten net zo van het strand genieten als wij. Bovendien doen katten de hele middag dutjes, dus het zou haar waarschijnlijk alleen maar meer in de war brengen.
Maak je geen zorgen, ook al moesten sommige 'oude rotten' in het kattenwereldje erom glimlachen, we hebben allemaal wel eens fouten gemaakt. We zijn hier juist om te voorkomen dat anderen dezelfde fouten maken.
Jeetje, ik wist niet dat het zulke ernstige gevolgen kon hebben voor katten om ze mee te nemen naar het strand. Zeker omdat ik in het zuiden van Frankrijk woon, in Perpignan, waar het 's zomers altijd het warmst is met vaak hittegolven die wel 40 graden kunnen bereiken. Ik dacht dat het met een parasol, een bakje water enzovoorts geen probleem zou zijn :(
Het gaat me niet om mijn eigen plezier, ik hou ontzettend veel van mijn kat en ik ben niet egoïstisch. Het is gewoon zo dat zij en ik gewend zijn om één of meerdere keren per week te gaan wandelen, maar ik zou haar leven nooit in gevaar brengen. Als het echt niet mogelijk is om een kat mee te nemen naar het strand en er geen enkele oplossing is om haar tegen de risico's te beschermen, dan laat ik het idee varen.
Hoi,
Het is eerlijk gezegd een heel slecht idee om een kat mee te nemen naar het strand, om alle redenen die hierboven al genoemd zijn, maar ook omdat het waarschijnlijk verboden is. Je kat meenemen naar het strand is alleen leuk voor jezelf, de kat zelf doe je er absoluut geen plezier mee.
Als de wind waait, stuift het zand alle kanten op.
Een kat zit natuurlijk super laag bij de grond, dus stel je voor hoeveel zand er in die oogjes en oortjes komt.
Wij mensen vinden een zandkorreltje in ons oog al super irritant, laat staan hoe dat voor een kat moet zijn.........
Ik ben het met Ulalie eens: laat je kat gewoon lekker in je vakantiehuisje.
Wat een vreemd idee om je kat mee naar het strand te willen nemen! Ze is veel beter af in je vakantiehuisje, lekker beschut tegen de hitte, de wind en het geschreeuw van kinderen. Zelfs onze honden namen we nooit mee naar het strand; die zijn veel beter af binnen in de koelte. Bovendien zijn de meeste stranden verboden voor honden, dus voor katten zal dat niet anders zijn. Maar dit is echt de eerste keer dat ik hoor dat iemand zijn kat mee naar het strand wil nemen...
Vergeet je zwemkleding, zonnebril, zonnebrand en ligstoel niet! 😁
Hoi!
Naar welk strand ben je van plan te gaan?
Omdat het de eerste keer voor haar is, moet je wel weten dat katten niet zo van wind houden. Aan zee kan het soms flink waaien en de wind komt niet altijd uit de hoek die je zou willen.👌
Bijvoorbeeld een kat die verhuist naar het zuidoosten waar de mistral waait, kan daar echt last van krijgen, bang worden en weigeren naar buiten te gaan, ook al mag hij vrij rondlopen.
Ik herinner me nog een poes die ik meenam naar de camping in de Vendée, op een plek waar de zee een heel eind van het strand afligt.
Ze liep los en dwaalde nooit af, maar ze volgde me wel als ik op pad ging. We volgden samen het paadje en zodra we bij de struiken kwamen die de wind tegenhielden, op zo’n 50 of 100 meter van de kust (dat weet ik niet meer precies), stopte ze en wachtte ze op me... Als ik terugkwam, schoot ze uit haar schuilplaats tevoorschijn en liep ze weer direct met me mee.👍
Het kan best dat die van jou wandelingen langs de zee wel kan waarderen, maar ze zal waarschijnlijk de voorkeur geven aan een beschut baaitje op rustige dagen (houd dan wel even het zeeweerbericht in de gaten).
Fijne vakantie!
Liza
7 reacties van 7
- 🐱 Katten vervoeren: eindelijk een einde aan het gedoe met de transportmand?
- Met mijn kat in de cabine vliegen