Cicalfate op wonden bij een kat?

Morphine
Morphine Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Mijn kat heeft net een antibioticakuur van 10 dagen achter de rug vanwege een abces aan zijn rechteroog.

Zoals op het recept stond, heb ik vandaag de kap afgehaald, maar natuurlijk begon hij zich meteen te wassen. Tien minuten later begon een van zijn wondjes weer te bloeden 😔

Hij heeft waarschijnlijk een restje van een korstje losgetrokken.

Ik heb de kap natuurlijk direct weer omgedaan.

Ik vraag me toch af of het normaal is dat de wondgenezing bij een kat zo traag gaat (hij heeft geen bekende medische voorgeschiedenis) en of Cicalfate geschikt zou zijn voor zijn wonden?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Morphine
    Rapporteren

Superbedankt voor je bericht, dat ik nu pas lees 😔

Ik ga je advies opvolgen en morgenochtend meteen de dierenarts bellen!

De wondjes zien er heel oppervlakkig uit, maar ik wil liever even gerustgesteld worden.

In ieder geval is zijn algemene toestand weer normaal :)

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

De eerste stap is om de wond bij de rand van het oog schoon te maken met een gaasje met wat water. Gebruik geen ontsmettingsmiddel, omdat je anders het risico loopt op meer oogletsel (door de giftigheid).

Daarnaast raad ik je aan om een foto te maken en deze naar je dierenarts te sturen, zodat die kan beoordelen of je weer langs moet komen. Wonden rondom het oog kunnen namelijk ernstig zijn en zelfs leiden tot het verlies van het oog. Wees dus voorzichtig, zeker omdat er laatst nog sprake was van een abces bij het oog.

Doe hem in de tussentijd zijn kraag weer om en knip zijn nagels om te voorkomen dat het weer misgaat.

Fijne dag nog!

Caroline

Vertaald Frans
    Morphine
    Rapporteren

Heel erg bedankt!! Dat heb ik dus ook gedaan :)

Ik heb er een beetje ambachtelijke honing op gesmeerd, in de hoop dat het werkt

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Wat je wel kunt doen, is honing (van goede kwaliteit) op de wonden smeren. Er zijn geen contra-indicaties voor dit effectieve natuurlijke middel dat de genezing bevordert en licht antibiotisch werkt.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!