Hoi allemaal,
Ik kom even op deze community om jullie om wat eerlijk advies en meningen te vragen :)
Mijn kleine poes Kira van drieënhalf jaar was de afgelopen twee dagen niet echt fit. Ze at minder, zonderde zich wat af in het appartement en stopte vooral met spelen (terwijl ze me normaal gesproken midden in de nacht wakker maakte als ze aan het spelen was).
Dus ik ging naar de dierenarts, eigenlijk best vol vertrouwen, met het idee dat ze vast gewoon even een dipje had.
Nou, ik kwam naar buiten met een Kira die CNI (nierfalen) heeft in stadium 3 of zelfs 4!
Ze hebben haar 48 uur aan het infuus gelegd, haar ureum- (60 mg/dl) en creatininewaarden zijn gedaald en ik heb haar vandaag weer mee naar huis mogen nemen.
Maar hoe zit het met haar toekomst? Ze moet elke dag pilletjes slikken en krijgt speciaal 'renal' voer.
Moet ik er rekening mee houden dat ik nog maar een paar dagen van haar kan genieten? Een paar weken? Een paar maanden? Ik durf zelfs niet op een paar jaar te hopen.
Weten jullie ook hoe het kan dat ze dit zo snel heeft gekregen? Ik dacht dat er voor stadium 4 eerst nog stadium 1, 2 en 3 komen die ik had kunnen opmerken. Dit zijn toch meestal ziektes voor katten van ouder dan 10 jaar?
Bedankt alvast voor jullie reacties..