Chipie heeft salami gegeten... Help!!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi/Goedenavond,

Vanochtend vond ik een lege verpakking salami-sticks (van die kleine droge worstjes, merk Justin Bridou uit Frankrijk) en er zat helemaal niets meer in.

Ik ben er dus zeker van dat Chipie ze heeft opgegeten (4 à 5 worstjes)...

Is dit erg? Zo ja, wat moet ik doen?

Bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren
    Hoi, Met Chipie gaat het hartstikke goed, wat lief dat je naar haar vraagt :) Ze lijkt geen last te hebben gehad van de worst en ze haalt nog steeds allerlei gekke capriolen uit.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

En, hoe gaat het nu met Chipie?

Niets ernstigs?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah oké, nou, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Het is maar vlees, misschien krijgt hij wat dunnere ontlasting maar verder geen problemen. Je kunt het voor de zekerheid nog even aan je dierenarts vragen, maar ik denk dat het wel goed komt :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dus geen ijzeren clipje?! Ik denk dat je wel even kunt wachten, het is tenslotte gewoon vlees. Als hij het gisteravond of vannacht heeft gegeten, poept hij de worst er vandaag waarschijnlijk wel weer uit. Maar maak je geen zorgen, het is maar vlees, dat kan geen kwaad zolang er geen ijzeren clipje bij zat.

Mijn Maïa had het ijzeren clipje én het touwtje opgegeten omdat er nog een stukje worst aan zat, maar uiteindelijk heeft ze het uitgebraakt, dus alles was weer goed.

Oké, heel erg bedankt!!

Nee, er zat geen ijzeren clipje of touwtje aan, hier is een foto (van internet):

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dus geen metalen clipje?! Ik denk dat je best wel even kunt afwachten, het is tenslotte gewoon vlees. Als ze het gisteravond of vannacht heeft opgegeten, dan poept ze de worst vandaag waarschijnlijk wel weer uit. Maar maak je geen zorgen, het is maar vlees, dat kan geen kwaad zolang er geen metalen clipje bij zat.

Mijn Maïa had een keer het metalen clipje én het touwtje opgegeten, omdat er nog een stukje worst aan zat. Uiteindelijk heeft ze het weer uitgespuugd, dus alles kwam goed.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De staafjes waren ongeveer 8 cm lang en niet zo dik, maar er zaten geen stukjes metaal in.

Oké bedankt, vanmiddag ga ik haar ontwormingsmiddel ophalen, dus dan vraag ik de dierenarts meteen even of het ernstig is.

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat ze die "staafjes" weer uitpoept?

En bedankt voor je reactie, dat stelt me al een beetje gerust

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, geen paniek hoor, waren het grote staafjes?! Ze gaat waarschijnlijk wel overgeven omdat ze die metalen stukjes heeft binnengekregen... Check in ieder geval haar ontlasting en hou in de gaten of ze moet spugen, maar goed, het is misschien toch beter om even naar de dierenarts te gaan..

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!