Hoi allemaal!
Ik zit met een klein probleempje met mijn buurman en ik hoop dat het niet verder uit de hand loopt.
Hij kwam eerder al naar ons toe om te zeggen dat we onze hond niet meer in zijn tuin mochten laten poepen... Alleen was het onmogelijk dat het onze hond was. Hij kan onze (goed omheinde) tuin niet uit om in die van hem (die open is naar de rest van de wijk) te komen. Als de hond echt zou ontsnappen, zou hij niet in dat kleine tuintje gaan zitten, maar naar de velden 100 meter verderop rennen. Bovendien waren de drollen veel kleiner dan die van onze hond; het leek eerder op kattenpoep.
Omdat hij in een rolstoel zit, waren we vriendelijk gebleven en hebben we de poep die hij aanwees maar opgeruimd toen we daar toch waren.
En nu kwam hij vandaag weer langs om te vragen of we onze poes uit zijn tuin willen houden... Dat is leuk en aardig, maar:
- 1. De poes komt weinig buiten en heeft een kattenbak waar ze haar behoefte op doet, al heb je natuurlijk nooit de garantie dat ze het buiten niet ook een keer doet.
- 2. Er lopen zeker 5 of 6 andere katten regelmatig door onze tuinen en hij heeft onze poes nog nooit in zijn tuin zien zitten, dus er is weer geen enkel bewijs dat zij het is.
Nou, ik was er wel even klaar mee. Ik heb mijn man het woord laten doen omdat ik een slecht humeur had en de boel niet erger wilde maken. Ik begrijp heel goed dat het ontzettend vies is als je met je rolstoel door de kattenpoep rijdt, maar de kans dat het echt onze poes is, is misschien maar... 10%?
Het resultaat is dat mijn man zo vriendelijk is geweest om te zeggen dat hij elke ochtend even een kijkje komt nemen om eventuele drollen op te ruimen.
Maar dat houdt hij natuurlijk alleen vol zolang hij nog werkloos thuis zit. Ik zie hem dat niet meer doen 's ochtends voordat hij naar zijn werk moet, en dan begint het hele probleem weer van voor af aan.
Wat zouden jullie in mijn plaats doen? Ik wil de buurman natuurlijk niet tegen me in het harnas jagen. Moet ik hem gewoon nog een keer uitleggen dat we niet kunnen controleren waar een kat heen gaat als hij buiten is?
Bestaan er producten die we in zijn tuin kunnen strooien om katten te verjagen?
Alvast bedankt!