Bultje op de rug van mijn kat

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen zie ik een gek bultje op de rug van mijn kat. Het lijkt op een soort huidbultje dat niet pijnlijk voor hem is en hij heeft er ook geen jeuk aan.

Ik vraag me af of het nodig is om naar de dierenarts te gaan, omdat er op die plek geen haar meer zit en het bultje er een paar weken geleden nog niet zat. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Sabina_fr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik heb ook een mooi rond bultje met wat pus op de rug van mijn kat ontdekt, en de haren eromheen zijn weg.

Ik heb het ontsmet en het lijkt hem niet te storen of pijn te doen.

Ik heb hem helemaal nagekeken en er zijn geen andere plekjes te vinden.

Is dit ernstig, weten jullie dat misschien als je hiervoor al eens naar de dierenarts bent geweest? Ik zag het bultje pas vanochtend en sindsdien ben ik op internet aan het zoeken.

Ik ben erg blij dat ik jullie berichten hier heb gevonden.

Alvast bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie, ik ga het in de gaten houden..

Het lijkt er inderdaad op dat het bultje groter is geworden. Is er iets wat ik nu al kan doen voordat we naar de dierenarts gaan?

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Plekjes die niet jeuken kunnen door bepaalde parasieten komen, zoals schimmels (dermatofyten) of demodex-mijten (deze jeuken soms wel en soms niet). Het kan ook een niet-parasitaire oorzaak hebben. Ik raad je aan om even naar de dierenarts te gaan als het bultje groter wordt, je kat er last van krijgt of als er meer bultjes bijkomen. Soms kunnen parasieten ook soortgelijke plekjes bij mensen veroorzaken, dus ik raad je aan om even te checken of je er zelf ook geen last van hebt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Lauranne

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

(hier is de foto die ik in mijn bericht vergeten was)

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!