Bultje op de rug van mijn kat
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi!
Ik heb ook een mooi rond bultje met wat pus op de rug van mijn kat ontdekt, en de haren eromheen zijn weg.
Ik heb het ontsmet en het lijkt hem niet te storen of pijn te doen.
Ik heb hem helemaal nagekeken en er zijn geen andere plekjes te vinden.
Is dit ernstig, weten jullie dat misschien als je hiervoor al eens naar de dierenarts bent geweest? Ik zag het bultje pas vanochtend en sindsdien ben ik op internet aan het zoeken.
Ik ben erg blij dat ik jullie berichten hier heb gevonden.
Alvast bedankt voor je reactie!
Bedankt voor je reactie, ik ga het in de gaten houden..
Het lijkt er inderdaad op dat het bultje groter is geworden. Is er iets wat ik nu al kan doen voordat we naar de dierenarts gaan?
Hoi,
Plekjes die niet jeuken kunnen door bepaalde parasieten komen, zoals schimmels (dermatofyten) of demodex-mijten (deze jeuken soms wel en soms niet). Het kan ook een niet-parasitaire oorzaak hebben. Ik raad je aan om even naar de dierenarts te gaan als het bultje groter wordt, je kat er last van krijgt of als er meer bultjes bijkomen. Soms kunnen parasieten ook soortgelijke plekjes bij mensen veroorzaken, dus ik raad je aan om even te checken of je er zelf ook geen last van hebt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt,
Lauranne

(hier is de foto die ik in mijn bericht vergeten was)
4 reacties van 4