Bultje op de buik
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja
Hoi,
Het zou inderdaad best een tepel kunnen zijn.
Als je twijfelt, aarzel dan niet om het bij je volgende bezoek aan de dierenarts even te melden. Je kunt ook checken of er geen andere huidproblemen rondom dit "bultje" te zien zijn (zoals rode vlekken, haaruitval of iets anders). Mocht je de indruk hebben dat dit "bultje" groter wordt, dan raad ik je aan om sowieso even contact op te nemen met je dierenarts.
Fijne dag nog,
Léa - Student diergeneeskunde, projectmedewerker voor de Junior-Entreprise ProVéto Junior Conseil.
Hetzelfde als Blue Cat, dat moet wel een tepel zijn.
Katers hebben hetzelfde aantal tepels als poezen, namelijk 8 (bij sommige katten zijn het er 10).
Als je je kat bekijkt en je ziet een even aantal 'bultjes' op de buik die in parallelle rijen liggen, zoals op de foto, dan zijn dat gewoon de tepels. Ze zijn bij katers meestal wat kleiner dan bij poezen.
Ik had wel een foto geplaatst, maar misschien is het niet gelukt..
Inderdaad, maar mijn kat is een kater, dus ik weet het niet zo goed :/

Wat moeten we je antwoorden zonder foto?
Het komt wel eens voor dat mensen tepels en bultjes met elkaar verwarren.
6 reacties van 6