Betadine jodium

Sev2503
Sev2503 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Mijn kat heeft een klein wondje aan zijn voetzooltje en ik vroeg me af of ik dit kan ontsmetten met Betadine, want dat is het enige wat ik in huis heb...

Anders heb ik nog Biseptine... Maar volgens mij is dat niet wondhelend...

Bedankt voor jullie hulp!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, je kunt het er wel op smeren, maar de kans is groot dat hij eraan gaat likken (tenzij hij de smaak niet lekker vindt). Pas wel op met kleine wondjes aan de voetzooltjes, want dat raakt al snel ontstoken :/
    Vertaald Frans
    Mintcat
    Mintcat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Betadine bevat jodium (povidonjodium) en Biseptine (een Frans merk) is ook een plaatselijk ontsmettingsmiddel (met de werkzame stoffen chloorhexidinegluconaat, benzalkoniumchloride en benzylalcohol).

Hoe dan ook, je kat gaat er waarschijnlijk wel aan likken. Dat is niet zo erg, maar probeer hem wat af te leiden zodat het middel zo lang mogelijk op zijn kussentje blijft zitten.

Vertaald Frans
    Sev2503
    Sev2503 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar gewone Betadine wordt wel door de dierenarts gebruikt, maar ik weet niet of die met jodium wel goed is, juist omdat hij eraan gaat likken...

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het probleem is dat hij de Betadine gaat aflikken, toch? (Ik geloof trouwens niet dat dat heel erg is.)

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!