Beschadigd neusje
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik heb het idee dat het erger is geworden
Hoi,
Inderdaad, de dierenarts is beter, al is het maar om het risico op een tumor uit te sluiten.

Hoi,
Die neus is voor nu niet echt verontrustend, zolang je maar goed in de gaten houdt dat het niet erger wordt of gaat ontsteken. Het kan van alles zijn: een vechtpartij, een simpel wondje, enz. Maar zoals @Blue Cat al zegt: als een kat niet eet of drinkt, dan is er iets mis. Volgens mij moet je uiterlijk maandag rond het middaguur direct naar de dierenarts gaan als ze dan nog steeds niets heeft gegeten. Er is dan echt iets aan de hand en ze loopt het risico om vrij snel uit te drogen als ze niet drinkt.
Andersom geldt: als ze weer begint te eten en drinken, hoef je alleen het wondje in de gaten te houden zodat het niet gaat ontsteken, en dan zit je volgens mij wel goed.
Hoi,
Het kan van alles zijn, ze kan bijvoorbeeld met haar snuit hard tegen het gaas hebben geduwd. Haar verwonding, als dat tenminste de enige is, lijkt me geen reden waarom ze niet meer eet of drinkt. Die twee punten zijn veel zorgwekkender. Ik zou zelf direct naar de dierenarts gaan. Als de binnenkant van haar neusgaten ook beschadigd is, verliest een kat tijdelijk haar reukvermogen en daardoor haar interesse in eten. Maar ook in dat geval is een bezoek aan de dierenarts noodzakelijk.
16 reacties van 16